23948sdkhjf

Bøffer og whiskysovs runder en milliard

Jensens Bøfhus voksede med 11 pct. sidste år og kædens stifter og adm. direktør øjner mulighed for at runde en milliard på bøffer og whiskysovs i år.
Jensens Bøfhus er populær blandt danskerne. Både når Familien Danmark skal ud at spise eller køber spareribs og sauce med hjem fra supermarkedet. Det viser det nyligt offentliggjorte regnskab, som Børsen omtaler i dag.

80 pct. af kædens omsætning kommer fra restauranter i Danmark, Sverige, Norge og Tyskland, mens resten hentes hjem i detailhandlen ved salg af spareribs og saucer i eget varemærke. I 2012 blev det således til en omsætning på 943 mio. kr. - en vækst på hele 11 pct. sammenlignet med 2011.

- Vi kan ikke holde en vækst på det samme niveau i år, men vi skulle gerne nå over 1 mia., siger stifter og adm. direktør i Jensens Bøfhus, Palle Skov Jensen til avisen.

Overskuddet lød på 10,7 mio. kr. før skat, hvilket ikke helt levede op til forventningerne. Årsagen hertil skal findes i årets høje oksekødspriser samt nedskrivninger på en fejlslagen satsning på takeaway. Omlægningen af Franck A til bøfhus i Odense trak også resultatet i den forkerte retning.

Jensens Bøfhus har i dag 48 restauranter fordelt på de fire lande, og ifølge Palle Skov Jensen er det planen at vokse med fire-fem nye restauranter om året. Han uddyber over for avisen, at kæden har et særligt godt øje til Sverige, hvor man mener, der er plads til 30-40 restauranter mere.


Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078