23948sdkhjf

Stereo Studio satser nu også på tøj

Stereo Studio har taget konsekvensen af at det digitale salg af musik har overhalet det fysiske salg. Derfor er butikkerne blevet omdannet til en række livsstilsbutikker.
I 2012 blev der for første gang solgt mere digital end fysisk musik i Danmark, mens cd-salget faldt med hele 27 procent. Det viser tal fra musikselskabernes brancheorganisation (IFPI).

Hos butikskæden Stereo Studio har man siden 1975 solgt blandt andet musik, og her erkender man situationen. Derfor omdannes den klassiske Stereo Studio-butik nu til en decideret livsstilsbutik med områderne ’Studio Apparel’ integreret i butikkerne.

Her kombineres salg af musik, film, spil og bøger med blandt andet salg af modetøj og andre brands, et helt nyt inventar og andre tiltag.

F.eks. vil man kunne finde et stort udvalg af Cheff Records tøj-kollektion, en speciel street-art bog, en lækker hovedtelefon, en LP eller noget helt andet i udvalget af fashionable brands som f.eks. 55DSL, American College, A Question Of, Worn By og flere andre.

- Den digitale udvikling er eksploderet de senere år, og det har givet os en udfordring på det fysiske område. Ofte er udfordringer godt, fordi det kan medføre nye idéer, tiltag og innovative tilgange til et produkt. Man kan sige, at vi bruger den digitale udvikling som afsæt til at skabe et nyt kapitel i Stereo Studios historie, siger Frank Sørensen, direktør og indehaver af Stereo Studio.

Frank Sørensen vurderer, at Studio Apparel i løbet af et år vil udgøre ca. 20 procent af omsætningen – hvilket svarer til mellem 40-50 millioner kroner.

- Da vi lancerede konceptet i Aalborg, stoppede mange op og spurgte, hvad der foregik. Det sjove var, at det i høj grad var unge mennesker, som i virkeligheden er dem, man må formode, at vi de senere år har tabt i forhold til den digitale musik, siger Christina Bützau, afdelingsleder i Stereo Studio i Aalborg.

Studio Apparel lanceres i følgende butikker fra august: Aalborg, Aalborg Storcenter, Aarhus, Horsens, Kolding, Kolding Storcenter, Købmagergade (København), Odense, Randers, Rosengårdscentret, Silkeborg, Vejle og Viborg.

Kilde: Stereo Studio

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093