23948sdkhjf

Kødskandale uden større virkning

Engelsk undersøgelse viser, at tre ud af fire kunder i supermarkederne er upåvirket af hestekødsskandalen.
Fødevareskandaler skaber store overskrift i aviserne og masser af sendetid på tv, men i det lange løb påvir-ker de ikke i væsentlig grad forbrugernes indkøbsadfærd. Det skriver Dansk Handelsblad.

Det viser erfaringerne fra England, hvor supermarkederne blev ramt hårdt, da hestekødsskandalen var på sit højeste for et års tid siden.

I en ny forbrugerundersøgelse siger 77 pct. af forbrugerne, at de ikke lader sig påvirke af den store sag om fødevaresvindel i deres valg af fødevarer i dag. 1.010 kunder i alderen 16-75 år har deltaget i undersøgelsen, der er gennemført af det engelske analyseinstitut Mori for det engelske fagblad "The Grocer".

Læs mere i Dandk Handelsblad.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095