Dragsbæk puster nyt liv i smørkrig
Dragsbæk og Margarine Foreningen gør nyt forsøg på at vride halsen om på Arla.
Arla har forpligtet sig på ikke at markedsføre sit blandingsprodukt Lurpak Smørbar som smør, men ifølge norskejede Dragsbæk holder de ikke det løfte. Et eksempel herpå er, at Arla under låget på Lurpak Smørbar reklamerer for Lurpak Smør. Og det er vildledning af forbrugerne, kritiserer Dragsbæk, der som et nyt tiltag i den årelange smørkrig har hyret et PR-bureau til at bringe sagen i mediernes søgeløs på ny.
Læs også: Dom: Lurpak må gerne hedde smørbar
- Og vi overvejer endnu retssag mod Arla, for de er nogle snydepelse. De kommer billigt olie i et produkt, folk tror er smør. Det skal stoppes. Vi giver ikke op, siger Frederik Madsen, advokat i Margarine Foreningen til MetroExpress.
Margarine Foreningen har derudover krævet at møde med politikerne i folketingets Fødevareudvalg for at få dem til at gribe ind. Som tidligere tager Arla kritikken med sindsro, da både Fødevarestyrelsen og Højesteret allerede har afgjort, at markedsføringen af Lurpak Smørbar ikke er vildledede.