23948sdkhjf

Dansk Supermarked siger farvel til Guldmærker

Fra den 22. marts er det slut med de populære Guldmærker i Føtex og Bilka.
Guldmærkerne er fortid og bliver erstattet af en ny kampagne, som byder på samlekort med dyremotiver.

I en ny loyalitetskampagne sætter Føtex og Bilka fokus på verdens dyr i et samarbejde med Animal Planet. I kampagnen, der løber fra 22. marts til 2. maj, får kunderne udleveret fire dyrekort, hver gang de køber for 100 kroner.

På kortene findes informationer om dyrene, og der er mulighed for at samle kortene i en særlig mappe, som kan købes i varehusene.

Kampagnen hedder Udforsk Verdens Dyr og den afløser guldmærkerne, som har været en stor succes for både Føtex og Bilka.

Indkøbsdirektør Jean Ladehoff, der er en af de ansvarlige bag projektet, er spændt på kampagnen.

- Vores nye loyalitetskampagne henvender sig til hele familien gennem underholdning, læring og spil. Vi håber selvfølgelig, at kunderne vil tage godt imod det og blive ”bidt” af dyrene så at sige, fortæller Jean Ladehoff i en pressemeddelelse.

Inspiration til kampagnen er kommet fra andre detailkæder i udlandet, der har haft lignende koncepter, hvor kunderne samler på alt lige fra dyr til Disney-figurer. Jean Ladehoff fortæller, at Dansk Supermarked har valgt verdens dyr, fordi det er noget både voksne og børn kan forholde sig til.

Kortene udleveres i varehusene og i slutningen af kampagnen afholder alle Føtex og Bilka butikker byttedage, hvor kunder kan bytte kort med hinanden.

Årsagen til at Guldmærkerne stopper
Selvom der var skepsis, da den nuværende direktør i Dansk Supermarked foreslog at indføre Guldmærker, så er det blevet til en stor succes.

- Vi har udleveret mange hundrede millioner Guldmærker. Da kampagnen gav rabat på gryder, solgte vi over 1,7 mio. gryder. Vi har haft fire kampagner siden, og de er alle gået rigtig godt for os. Kunderne har haft noget ekstra at komme efter, og det har vi kunnet mærke, siger Jean Ladehoff ifølge epn.dk.

Årsagen til at Dansk Supermarked stopper med Guldmærkerne er, at konkurrenter som for eksempel Coop også har lavet deres egen rabatmærker.

- Når man har kørt noget i et stykke tid, så er der risiko for, at andre kopierer det. Der er nu andre, der har lavet mærkekampagner, så nu prøver vi at gå en ny retning med en ny kampagne. Der skal noget fornyelse til, siger Jean Ladehoff, som er indkøbsdirektør i Dansk Supermarked ifølge epn.dk.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.157