Horsens vil booste detailhandelen
Erhvervsorganisationen BusinessHorsens vil i dialog med detailhandelen og har derfor indgået et samarbejde med byens cityforening.
- Vi arbejder som cityforening med markedsføring, arrangementer og events og har en særlig fokus på at gøre Horsens lækker som indkøbsby. Det ændres der ikke ved.
- BusinessHorsens har deres særlige kompetencer på de indre linjer i virksomheden. De er gode til strategi, serviceudvikling, ledelse, langsigtet planlægning og lean. Det er dette tilbud og den synergi, vi nu bringer i spil, siger Peter Otto Nielsen.
Skræmmende udvikling
Det bliver Jan Lindegaard, som i en længere årrække har arbejdet for BusinessHorsens, der kommer til at stå i spidsen for projektet. Jan Lindegaard er i dag ansat i et fælles projekt mellem blandt andet Horsens Kommune, BusinessHorsens og VIA.
- Vores andel af Jan Lindegaard vil vi specielt målrette detailhandelens evne til at udnytte e-handel og sociale medier. Det er nemlig her, vi vil starte, siger Poul Ulsøe.
- Det er den lidt skræmmende udvikling indenfor detailhandelen, der har fået os op på mærkerne. Udsigten til flere kalkede butiksruder i midtbyen, gør os utrygge. Detailhandelen er overalt i landet inde i en strukturel ændringsproces, hvor der bliver mere og mere e-handel, og hvor kun de butikker overlever, som kan noget helt særligt indenfor service, kundeloyalitet og e-handel, fortæller Poul Ulsøe.
- Det er det, vi vil hjælpe med, både for de enkelte butikkers skyld, men bestemt også for byens skyld. Det skal også fremover være en oplevelse at færdes i Horsens Midtby, understreger Peter Otto Nielsen og Poul Ulsøe.