23948sdkhjf

Horsens vil booste detailhandelen

Erhvervsorganisationen BusinessHorsens vil i dialog med detailhandelen og har derfor indgået et samarbejde med byens cityforening.
Det er en samarbejdsaftale mellem CityHorsens og BusinessHorsens, der nu muliggør en forstærket indsats overfor byens handlende. Og det giver rigtig god mening, siger formanden for CityHorsens, Peter Otto Nielsen.

- Vi arbejder som cityforening med markedsføring, arrangementer og events og har en særlig fokus på at gøre Horsens lækker som indkøbsby. Det ændres der ikke ved.

- BusinessHorsens har deres særlige kompetencer på de indre linjer i virksomheden. De er gode til strategi, serviceudvikling, ledelse, langsigtet planlægning og lean. Det er dette tilbud og den synergi, vi nu bringer i spil, siger Peter Otto Nielsen.

Skræmmende udvikling
Det bliver Jan Lindegaard, som i en længere årrække har arbejdet for BusinessHorsens, der kommer til at stå i spidsen for projektet. Jan Lindegaard er i dag ansat i et fælles projekt mellem blandt andet Horsens Kommune, BusinessHorsens og VIA.

- Vores andel af Jan Lindegaard vil vi specielt målrette detailhandelens evne til at udnytte e-handel og sociale medier. Det er nemlig her, vi vil starte, siger Poul Ulsøe.

- Det er den lidt skræmmende udvikling indenfor detailhandelen, der har fået os op på mærkerne. Udsigten til flere kalkede butiksruder i midtbyen, gør os utrygge. Detailhandelen er overalt i landet inde i en strukturel ændringsproces, hvor der bliver mere og mere e-handel, og hvor kun de butikker overlever, som kan noget helt særligt indenfor service, kundeloyalitet og e-handel, fortæller Poul Ulsøe.

- Det er det, vi vil hjælpe med, både for de enkelte butikkers skyld, men bestemt også for byens skyld. Det skal også fremover være en oplevelse at færdes i Horsens Midtby, understreger Peter Otto Nielsen og Poul Ulsøe.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078