23948sdkhjf

Grænsebutikker pumper deres tilbuds-aviser op

Mens danske dagligvarekæder mindsker tilbudsaviserne, skruer grænsebutikkerne op med en vækst på 25 pct. i sidetal på blot ét år.
Grænsebutikkerne går den modsatte vej af danske dagligvarebutikker. Alene på et år – fra 1. halvår 2013 til 1. halvår 2014 – har grænsebutikkerne øget antallet af sider i tilbudsaviserne med i gennemsnit 25 pct. Det skriver Dansk Handelsblad.

Det viser en opgørelse, der er foretaget af rådgivningsfirmaet iCoCo, og som bringes i sin helhed i den kommende udgave af Dansk Handelsblads årbog, DagligvareMarkedet i Tal, 2014.

Flere årsager
Claus Nykjær, direktør for iCoCo, der løbende holder øje med tilbudsaviser fra dansk detailhandel, grænse-butikkerne og nordisk detailhandel, mener, at der er flere årsager til det øgede reklametryk fra grænsebutik-kerne:

Øget frekvens skyldes bl.a., at der er en hårdere kamp om at komme med i beslutningsprocessen for valg af butik.

Læs mere i Dansk Handelsblad.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078