23948sdkhjf

FDIH: Netbutikkerne bestemmer selv, om de markedsfører Black Friday

Den amerikanske udsalgsdag Black Friday bliver kopieret over hele kloden, og i Danmark er meningerne hos netbutikkerne delte om konceptet, viser en rundspørge fra FDIH.
En rundspørge hos FDIHs medlemmer viser, at meningerne er delte om konceptet bag den amerikanske udsalgsfest ”Black Friday” og ”Cyber Monday”.

Fredag efter Thanksgiving er store udsalgsdag i USA, hvor forretningerne skyder årets udsalgsfest i gang med skarpe kø tilbud og åbning af butikkerne ved døgnets begyndelse. Udsalget følges op i netbutikkerne, enten parallelt med de fysiske butikker eller med start om mandagen ”Cyber Monday.”

- USA inspirerer til mange nye skikke som Valentines Day og Halloween. Udsalgsdagen Black Friday har allerede fået sine tilhængere i dansk detailhandel, og den vil utvivlsomt vokse. Men når vi spørger FDIHs medlemmer, om vi skal levere et samlet e-handelsfremstød med rabatter på en bestemt dag efter Black Friday-konceptet, så er der mange meninger - både for og imod. Flertallet er enigt om, at de selv bestemmer, hvornår de vil levere særligt gode tilbud. De medlemmer, som synes godt om Black Friday, lægger den i år på fredag den 28. november, fortæller Annette Falberg, administrerende direktør i FDIH.

Meldingerne på FDIHs tjek hos medlemmerne i august 2014 går fra ”Black Friday sidste år var en stor succes, så vi gør det naturligvis igen i år” over ”jeg opfatter det som lige poppet nok” til ”hvorfor sælge varer på udsalg i den periode, hvor kunderne er mest villige til handle? (red: julesalget).
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078