23948sdkhjf

Coop i offensiv mod Matas

Coop åbner nu for priskrig mod Matas og andre danske detailbutikker indenfor parfume og kosmetik i ny kæmpe satsning.
Danmarks største dagligvarevirksomhed vil nu udfordre giganterne inden for kosmetik, hårpleje og skønhedsprodukter.

Det sker med etablering af ny butik på nettet under coop.dk, hvor man vil tilbyde danske forbrugere kendte mærkevarer til markant lavere tilbudspriser, end der er på markedet i dag. Produkterne er parallelimporteret fra udlandet. Det skriver Jyllands-Posten.

Coops næste skridt er en direkte offensiv mod de fysiske butikker, som sælger skønhedsprodukter.

- Priserne er for høje i det danske skønhedsmarked, og mærkevarer sælges uden større priskonkurrence. Det vil vi lave om på ved at gå nye veje, siger kategorichef Helle Stenbak.

Vil erobre markedet
Missionen er klar. Coop skal erobre markedet ved at udbyde produkter til markant lavere priser end i de fysiske butikker og med et større udvalg. Sådan lyder det fra Helle Stenbak.

- Vi går ud i det internationale marked og parallelimporterer skønhedsprodukter for at kunne sælge dem til lavere priser. Der er et voksende salg af skønhedsprodukter på nettet, men det er fortsat beskedent i forhold til de fysiske butikker. Vi indleder med op mod 2.000 forskellige mærkevarer og vil løbende forsøge at udvide sortimentet, siger Helle Stenbak til Jyllands-Posten.

Der er et voksende marked for salg af skønhedsprodukter på nettet, men det er stadig beskedent i forhold til salget i de fysiske butikker. Og de butikker der er, har typisk et udvalg med relativt få varianter af de forskellige mærker. Coop.dk/skønhed vil have et langt større udvalg inden for en række kendte mærker for parfume, cremer, hårstyling og lignende. Der vil fra starten være flere end 1700 varer på coop.dk – og udvalget vil løbende blive udvidet, lyder det fra Coop i en pressemeddelelse.

Satsningen sker som led i Coops ambitiøse satsning på at fordoble sin omsætning på nettet, der allerede i dag er på et pænt tre-cifret million-beløb.

Matas holder øje
Hos Matas holder man øje med den nye netbutik, ligesom man gør med de øvrige konkurrenter på markedet.

- Vi er naturligvis opmærksom på initiativer på nettet, og vi holder skarpt øje med Coop. Ligesom vi gør med vores øvrige konkurrenter, lyder det fra informationschef Henrik Engberg Johansen ifølge Jyllands-Posten.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.284