23948sdkhjf

Stylepit overtager norsk modekoncern

Stylepit har indgået en betinget aftale om fusion med selskaber og aktiver under den norske virksomhed Conseptor. Stylepit overtager blandt andet brands som Peppercorn og Solid.
Stylepit har indgået en betinget aftale omkring fusion med selskaber og aktiver under den norske virksomhed Conseptor AS.

Det betyder, at Stylepit A/S overtager de fire brands Solid, Peppercorn (PEP), Desires og Tailored Originals og Conseptors retailaktiviteter i Danmark og Norge samt overtager den tilhørende B2B webshop for de fire brands. Det oplyser Stylepit i en meddelelse.

Man forventer at Conceptor vil omsætte for NOK 516 mio. i 2014 og NOK 549 mio. i 2015 samt generere et EBITDA på NOK 17,8 mio. i 2014 og NOK 39,4 mio. i 2015.

Købsprisen udgør 208 mio. DKK, der finansieres i form af nye Stylepit-aktier til Conceptor.

- En fusion vil føre til en stærkere platform, der styrker os fundamentalt og finansielt, udtaler Marc Jeilman, adm. direktør i Stylepit A/S.

Indgående kendskab
Stylepit har samarbejdet med Conseptors danske selskab CNS Group A/S - der er ejeren af de fire ovennævnte brands - i mange år og har et indgående kendskab til disse brands og deres produkter. Dette har bl.a. medført et godt samarbejde med CNS Groups adm. direktør Peter Mazur. CNS Groups A/S har hovedsæde i Kolding, hvor der i dag er 55 fuldstidsmedarbejdere.

Med købet opnår Stylepit adgang til en stor volumen på private label, adgang til et stærkt private label team samt væsentligt højere bruttoavancer på private label i forhold til Stylepits nuværende marginer.

Stylepit har store forventninger til de marginer og de synergier, der – som følge af opkøbet - opstår ved at komme op på en private label procent på over 25%.

Solid butikker
Conseptor driver 37 Solid butikker i Danmark og Norge, bl.a. flere flagship-stores på strøget i København og i CPH Airport.

Denne aktivitet giver Stylepit en række nye strategiske muligheder indenfor omni-channel, hvor der kan skabes krydssalg mellem butikker og online, fx hvor varer bestilt online kan afhentes i butikker og returvarer kan afleveres i butikker.

- Det strategiske potentiale i denne sammenlægning er meget stort. Kan vi lykkes med at sælge flere varer, hvor vi har hele værdikæden fra egenproduktion til slutbruger, så er der store muligheder for at forbedre vores bundlinie markant, samtidig med, at vi skaber en bedre loyalitet over for vores slutbrugere, udtaler Nicolai Kærgaard, bestyrelsesformand i Stylepit A/S.

- Vi ser et stort potentiale i kombinationen af en stærk online-tilstedeværelse samt et stærk private label setup. Conseptor har allerede selv set styrken i at løfte private label procenten op og ser dette som en vej frem for branchen. Vi har derfor store forventninger til det afkast, vi ønsker af denne fusion, udtaler Stein Lande, adm. direktør i Conseptor AS og kommende kandidat til bestyrelsen i Stylepit A/S.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125