23948sdkhjf

B&O sælger fra

Bang & Olufsen overdrager aktiverne i automotive-forretningen til amerikanske Harman International Industries og vil nu fokusere på at opbygge en stærk forbrugerfokuseret forretning.
Den pressede danske elektronikkoncern skiller sig af med det ene af tre forretningsben og indgår en licensaftale på Automotive-området. Dermed overdrager B&O sine aktiver i bil-forretningen til amerikanske Harman International Industries.

Transaktionen omfatter en upfront kontantbetaling på cirka 1.170 mio. kr. såvel som fremtidige licensbetalinger med årlige minimumsbetalinger og en licensbetaling pr. enhed i minimum 20 år.

- Dagens meddelelse er et bevis på den stærke brand-værdi, som Bang & Olufsen besidder. Transaktionen gør det muligt for Bang & Olufsen at fokusere og styrke den del af forretningen der er rettet mod forbrugere og reducere den driftsmæssige kompleksitet, siger siger administrerende direktør Tue Mantoni som tilføjer:

- Harmans position som markedsleder inden for audio- og infotainmentløsninger i bilindustrien vil blive kombineret med styrken fra Bang & Olufsens brands. Vi mener derfor, at transaktionen i høj grad er til gavn for vores Automotive-kunder, Harmans kunder samt for begge selskaber.

Forbrugerne i fokus
- Samarbejdet åbner også mulighed for en betydelig licensbaseret indtægtskilde for Bang & Olufsen i fremtiden. Det strategiske fokus og de økonomiske konsekvenser af samarbejdet vil give Bang & Olufsen mulighed for fortsat at investere i produktudvikling, butiksnetværket og brand-markedsføring for at realisere det fulde potentiale i den del af forretningen der er rettet mod forbrugere, udtaler B&O-direktøren.

Bang & Olufsen vil nu fokusere på at opbygge en stærk forbrugerfokuseret forretning med udgangspunkt i de to brands Bang & Olufsen og B&O Play.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094