23948sdkhjf

Louis Nielsen vinder brillekrig

Brillekæden, der er ejet af britiske Specsavers, omsatte i 2014 for over 800 mio. kr.
Louis Nielsen sidder i dag på en tredjedel af brillemarkedet, skriver Børsen.

Konkurrencestyrelsen kritiserede for ti år siden brillebranchen for at have Europas højeste pris på briller, og det fik Louis Nielsen til at indlede en priskrig. Brillekæden sad den gang på 7 pct. af markedet.

- Da priskrigen startede, kunne vi høste de lavt hængende frugter hos de folk, der kun går op i prisen, men nu høster vi så de højere hængende frugter hos de kunder, der går mere op i brands, siger Mads Nygaard, adm. dir. i Louis Nielsen.
Han satser på at nå en markedsandel på 50 pct.

Omsætningen steg i 2014 med 56 mio. kr. til godt 800 mio. kroner. Resultat før skat steg ifølge avisen med 40 pct. til 74 mio. kr.

Originalartikel: http://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel/...
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078