23948sdkhjf

Outlets bryder måske markedsføringslov

Modehuse må ikke producere varer direkte til outletforretninger.
Hvis varer ikke har været til salg i en almindelig butik med en normapris, kan det være ulovligt at sælge dem i et outlet, der typisk sælger nedsatte varer, skriver Business.dk.

- Hvis outlets bruger besparelser i forhold til normalpriser, som ikke har fandtes, kan det være vildledende og i strid med den danske markedsføringslov, siger specialkonsulent Eva Sjøgren på vegne af Forbrugerombudsmanden til avisen.

- Det er problematisk, hvis outletbutikker sælger nyproducerede varer, fordi, jeg forstår, forbrugerombudsmandens definition af outlet som værende, at varerne skal have været i butikkerne først, siger Vibeke Myrtue Jensen, miljøpolitisk rådgiver fra Forbrugerrådet Tænk til business.dk.

I Ringsted Outlet er blandt andre Nike, Hugo Boss, Levi’s og Diesel. Centermanager, Jeanette Amdal, ved ikke, om forretningerne bruger outlets som direkte salgskanal.

- Udgangspunktet i vores kontrakter er, at butikkerne må sælge restpartier og varer fra tidligere kollektioner, og det går vi ud fra, at de overholder. Det er samtidig deres ansvar at overholde den gældende lovgivning på området, siger Jeanette Amdal.

Originalartikel: http://www.business.dk/detailhandel/outl...
Kommenter artiklen (2)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.14