23948sdkhjf

320 Jysk-butikker får elektroniske hyldeforkanter

Alle Jysks butikker i Skandinavien får nye, elektroniske hyldeforkanter, som skal give medarbejderne mere tid til kunderne.
Små prisskilte af papir, der skal udskrives og manuelt placeres på hyldeforkanten af en medarbejder, er snart fortid i Jysks butikker i Danmark, Norge og Sverige, skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

I stedet bliver samtlige 320 skandinaviske butikker udstyret med i alt en million elektroniske hyldeforkanter, som automatisk opdateres fra centralt hold, og som er stort set vedligeholdelsesfri.

- De nye, elektroniske hyldeforkanter vil først og fremmest fjerne en til tider kedelig og tidskrævende opgave fra medarbejderne, så de får bedre tid til kunderne. Samtidig sikrer den nye løsning i endnu højere grad korrekte priser og tydelige tilbudsmarkeringer, som alt sammen er med til at sikre en god kundeoplevelse, siger Mikael Nielsen, executive vice president – retail i Jysk Nordic.

På længere sigt giver de nye hyldeforkanter også muligheder for mere digitalisering i butikkerne.

- Første skridt bliver at gøre det muligt for kunderne at forbinde deres smartphone til den indbyggede NFC-chip i hyldeforkanten. Derefter bliver kunden guidet ind på en produktside med flere informationer. Senere kan kunden på den måde også afspille en video med en demonstration af produktet, forklarer Mikael Nielsen.

De nye, elektroniske hyldeforkanter implementeres i samarbejde med SES Imagotag og Atea. Alle hyldeforkanterne forventes installeret med udgangen af 2016.
Læs mere om: Jysk
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094