23948sdkhjf

Danskerne klar til at købe biler med et klik

Hver fjerde dansker vil købe fabriksnye biler på nettet.
Hver fjerde dansker tør godt satse på at købe en fabriksny bil på internettet, viser en ny YouGov-undersøgelse lavet på vegne af AutoOffer.

Onlineplatformen spår i en pressemeddelelse, at op til hver femte nye bil vil blive handlet på nettet inden for et par år.

Ifølge AutoOffer skal det høje tal ses som et udtryk for, at digitaliseringen endelig har ramt bilbranchen:

- Alle brancher bliver i disse år digitaliseret, og nu er det langt om længe blevet bilbranchens tur. Og det tyder på, at forbrugerne har fået øjnene op for de digitale fordele. Dette ser vi også i fx Tyskland, hvor 10 procent af alle fabriksnyebiler sidste år blev solgt på internettet, siger Søren Malmskov, der er CEO i AutoOffer.

Klaus Æ. Mogensen, der er fremtidsforsker fra Institut for Fremtidsforskning, mener, at køb af fabriksnye biler på internettet er en tendens, som kun vil vokse i fremtiden. Det skyldes blandt andet, at biler er en standardvare:

- Forbrugerne er ikke afhængige af at købe en vare som en ny bil, der hvor de prøver den. Jeg tror derfor, at køb af biler bliver som at købe et par nye bukser: Du prøver dem i butikken, men går på internettet for at finde den bedste pris. Det betyder selvfølgelig også, at nogle af de fysiske bilforhandlere på længere sigt vil blive omdannet til rene showrooms,siger Klaus Æ. Mogensen.

AutoOffer mærker tydeligt den stigende interesse for online bilkøb og har i løbet af det sidste kvartal oplevet en tredobling af webtrafikken og en firdobling af salget.

AutoOffer blev grundlagt i 2013 af CEO og adm. direktør Søren Malmskov og er en onlineplatform, hvor forbrugere kan bestille deres nye bil til markedets bedste pris og få den leveret gratis til døren.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109