23948sdkhjf

Rabatter skal bekæmpe nethandel i Aarhus

Ekspert tvivler dog på, at det er den rigtige taktik på den lange bane.
I Aarhus er omkring 40 butikker gået sammen om rabatkupon-ordningen Værdicheck, der skal lokke kunderne til at handle i fysiske butikker frem for på nettet ved at tilbyde rabatter på mellem 5 og 30 procent af prisen, skriver JP Aarhus.

Manden bag Værdicheck ApS, Peter Smed, fortæller, at andre byer har haft god effekt af ordningen, og at kunderne er glade for den, men forbrugerekspert Dorthe Wimmer fra Retail institute Scandinavia mener ikke, at det er den rigtige vej at gå i længden.

- Det kan godt være, at gode rabatter kan give en gevinst på den korte bane, men ifølge de undersøgelser, vi laver, ønsker forbrugerne, at online og de fysiske butikker smelter sammen, så tilbuddene er de samme,« siger hun.

- Forbrugerne bliver irriterede på de kæder, som har en pris på nettet og en anden i butikken. Eller hvis de ikke kan bruge deres tilgodebevis eller loyalitetskort begge steder. Dem, som vil vinde på længere sigt er dem, som giver de samme muligheder i butik og på net.

Værdicheck findes i forvejen i 15 byer.
Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11