Rabatter skal bekæmpe nethandel i Aarhus
Ekspert tvivler dog på, at det er den rigtige taktik på den lange bane.
Manden bag Værdicheck ApS, Peter Smed, fortæller, at andre byer har haft god effekt af ordningen, og at kunderne er glade for den, men forbrugerekspert Dorthe Wimmer fra Retail institute Scandinavia mener ikke, at det er den rigtige vej at gå i længden.
- Det kan godt være, at gode rabatter kan give en gevinst på den korte bane, men ifølge de undersøgelser, vi laver, ønsker forbrugerne, at online og de fysiske butikker smelter sammen, så tilbuddene er de samme,« siger hun.
- Forbrugerne bliver irriterede på de kæder, som har en pris på nettet og en anden i butikken. Eller hvis de ikke kan bruge deres tilgodebevis eller loyalitetskort begge steder. Dem, som vil vinde på længere sigt er dem, som giver de samme muligheder i butik og på net.
Værdicheck findes i forvejen i 15 byer.