23948sdkhjf

Danskerne køber ikke-nødvendige varer i stor stil

Fem af de ti omsætningsmæssigt største varegrupper i dagligvarehandelen bærer mere præg af sjov, afhængighed eller nydelse end livsnødvendighed.
Det er ikke de sundeste varer, der løfter omsætningen mest i supermarkederne. Nærmest tværtimod.

Cigaretter er ifølge analysevirksomheden Nielsen den varegruppe, der står for den største andel af omsætningen i dagligvarebutikkerne med et salg på 6,6 mia. kr. i 2015, mens vin kommer ind på en tredjeplads med 5,7 mia. kr.

Det fortæller Dansk Handelsblad.

Tallene fremgår af en top 10-liste over de største varegrupper i dagligvarehandelen, som leverandørorganisationen DLF har lagt ud på sin webside.

Hele fem af de ti omsætningsmæssigt største varegrupper i dagligvarehandelen bærer mere præg af sjov, afhængighed eller nydelse end livsnødvendighed.

Til sammen står de for et salg på knap 22 mia. kr. inklusive moms – eller omkring hver sjette krone, som danskerne spenderer på de daglige indkøb.

Læs mere på dhblad.dk (kræver abonnement)
http://dhblad.dk/supermarkeder-saelger-n...




Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094