23948sdkhjf

Netto vil aktivere kunder i kamp mod madspild

En ny app skal sikre, at maden bliver spist.
Med Nettos nye app ”Mad skal spises” kan danske forbrugere dele informationer om overskudsvarer med hinanden.

Når en kunde ser en vare, der er sat ned i pris og tæt på dato-udløb, tager hun et billede af varen og lægger den på appen.

Appen giver dermed et hurtigt overblik over, hvor man kan købe varer, der er sat ned i pris, enten pga. snarlig udløbsdato, for store partier eller andet.

Netto vil dermed bekæmpe madspild, der hvor problemet er størst. Det drejer sig om de op mod 400.000 tons mad, der årligt smides ud i butikker, i produktionen og på fødevareindustriens lagre.

Samtidig indleder Netto et strategisk samarbejde med fødevareBanken, som gør det muligt for foreningen at blive landsdækkende i arbejdet med at hente overskudsmad i industrien og sende den til socialt udsatte børn, unge og voksne over hele landet.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.344