23948sdkhjf

Uldent undertøj er sommerens nye hit

Producent af uldundertøj melder om mere end en fordobling af salget, og det skyldes ikke det kedelige danske sommervejr.
Mange tror, at uldundertøj kun hænger sammen med kolde vinterdage på skiferien. Men sådan er det ikke længere. For selvom kalenderen viser sommertid, så når danskernes indkøb af uldundertøj nye højder.

Det viser tallene fra en af landets førende producenter af uldent undertøj, Dilling-Underwear, der har mere end fordoblet sit salg i forhold til samme periode sidste år, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Faktisk er salget i april og maj steget med hele 147 procent i forhold til de samme to måneder sidste år. Det skal ses i forhold til en generel stigning i efterspørgslen over hele året på ”kun” 70 procent.

Ifølge adm. dir. i Dilling-Underwear, Morten Dilling, skyldes stigningen, at danskerne har fået øjnene op for, at uldprodukter ikke nødvendigvis er som i gamle dage.

- Meget har ændret sig siden dengang, hvor uld var ensbetydende med kradsende knæstrømper. I dag bliver ulden behandlet, så den ikke kradser og har ganske enkelt en lang række egenskaber, som gør den meget behagelig til sommerbrug, siger Morten Dilling.

- Hvor for eksempel polyester transporterer sveden væk fra kroppen, men ikke regulerer kroppens temperatur og kan skabe dårlig lugt – så er det modsat med ulden, der både regulerer og optager sved og lugt. Flere sportsfolk er også begyndt at bruge uldtøj i stedet for det mere traditionelle sportstøj – netop på grund af de unikke egenskaber, som ulden har, siger Morten Dilling.

En del af forklaringen på danskernes valg af uldundertøj kan derudover hænge sammen med en anden fordel, som ulden har. Materialet har fra naturens side et indbygget UV-filter, så man dermed beskyttes mod solens stråler.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094