23948sdkhjf

Dansk iværksætter-koncept sætter fokus på mode og livsstil

Det kreative iværksætter-koncept Nordic Buzz blev skabt i Danmark, men er i år en del af den internationale Formex-messe i Stockholm, 24.-27. august.
Sidste år blev det nordiske iværksætter-projekt Nordic Buzz lanceret. Nu afprøves konceptet i en større international ramme, fortæller Nordic Buzz i en pressemeddelelse.

20 nøje udvalgte iværksættere fra Danmark kan sikre sig international erfaring og en nordisk kundeskare, når de på Formex-messen i Stockholm, et af Nordens største mødesteder inden for interiør og beklædning, udstiller produkter og koncepter for de 23.000 professionelle besøgende og 800 medierepræsentanter.

- Hvis nordiske iværksættere skal opnå succes på et konkurrencefyldt marked, kræver det, at de fra start har et globalt tankesæt, hvor Norden er deres hjemmemarked. Det hjælper Nordic Buzz dem med at udvikle, fortæller Betina Simonsen, direktør hos Lifestyle & Design Cluster, der står bag det kreative koncept.

- Vores erfaringer fra sidste år viser, at projektet modner deltagerne til at arbejde internationalt, fordi de får den feedback, som er nødvendig for at blive guidet på rette vej og være skarpe til at afkode kunder og forbrugere, fortsætter hun.

Forud for messen fik iværksætterne mulighed for at præsentere deres virksomhed for et mentorboard og få sparring omkring produkter, idéer og visioner.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094