Aldi vil bruge millioner på dansk offensiv
Trods et tab på næsten en milliard kroner på driften af danske butikker de seneste fem år er Aldi på vej med et nyt fremstød.
Målet er at øge markedsandelen, og kæden er allerede på vej, fortæller Aldis danske chef Volker Kasch.
- Vi havde i 2015 en vækst i omsætningen, som ligger over markedsudviklingen. Den positive kurs er fortsat i 2016, men vi skal nu endnu længere, siger Volker Kasch.
Han tilføjer, at virksomheden har en fast tro på det danske marked, men at kravene har ændret sig blandt forbrugerne - blandt andet til et større sortiment, hvilket Aldi nu vil imødekomme.
Derudover vil kæden om få uger åbne tre nyindrettede testbutikker, i Fredensborg, Sønderborg og Grenaa.
Samlet har underskuddet i Danmark været på ca. 950 millioner kroner de seneste fem år, hvilket er blevet dækket ind fra moderselskabet i Tyskland.