Elgiganten indgår ny stor teknik-aftale
Teknikentreprenøren skal stå for driften af 40 varehuse.
Efter Elgigantens overtagelse af Fona bliver der tale om 40 butikker, som skal serviceres inden for 20 forskellige teknikområder.
- Et helt principielt krav var, at vi skulle have én enkelt udbyder, som kunne tilbyde alle ydelser for alle butikker og levere samme kvalitet, ligegyldigt om butikken ligger i Roskilde, Odense eller Holstebro. Ud fra en samlet vurdering var det vores oplevelse, at der ikke er andre end Caverion, som kan levere det samme i forhold til kvalitet og pris i alle butikker, syv dage om ugen, 24 timer i døgnet året rundt, uanset, hvor i landet vi har behovet, siger Thomas Bredbjerg Nielsen, der er ejendoms- og projektchef i Elgiganten.
Hidtil har Elgigantens respektive varehuse haft egne aftaler om service og vedligehold, og varehuscheferne havde hver især ansvaret for, at deres butik havde butik dokumentationen i orden. Med Caverion som samlet leverandør frigives således en ikke ubetydelig mængde ressourcer.
Hos Caverion oplyser distriktschef Lars Nielsen, at aftalen formentlig vil medføre ansættelse af 5-10 nye medarbejdere.
Læs hele historien som +Plus-artikel hos Licitationen - Byggeriets Dagblad: