23948sdkhjf

Dagligvaregigant scorer lavt hos kunderne

- En måling som denne af kundetilfredsheden må gøre indtryk, siger ekspert.
Dansk Supermarked har de mindst loyale kunder i dansk dagligvarehandel, skriver Finans.

Det viser i hvert fald en aktuel tilfredshedsmåling, som konsulenthuset Loyalty Group står bag.

Koncernens dagligvarekæder, Føtex, Bilka og Netto, indtager tre af de fire nederste pladser blandt 10 landsdækkende dagligvarekæder i en 2016-måling om forbrugernes tilfredshed og loyalitet. Rema 1000-kæden ligger for tredje år i top.

- En sådan måling viser ikke nødvendigvis, at Dansk Supermarkeds kæder gør det dårligt. Det er sandsynligvis mere et udtryk for, at de øvrige aktører har flyttet sig, siger detailhandelseksperten Flemming Birch, partner i konsulentvirksomheden Birch & Birch, til Finans.

Han tilføjer, at eksempelvis Coop Danmark med en vis succes har satset på at markere sig med en agenda om bedre madkvalitet.

- Dansk Supermarked er dygtige købmænd og stærke i branchen til at sikre indtjening. Det er jo også vigtigt, men alligevel må en måling som denne af kundetilfredsheden gøre indtryk, siger researchchef Lars Jepsen, Loyalty Group.

I Dansk Supermarked mener kommunikationsdirektør Mads Hvidtved Grand, at scoren i den nye måling overordnet viser stabilitet for koncernens kæder.

- Nye kunder er pr. definition ikke ligeså loyale som faste kunder, og derfor er denne måling næppe tegn på en negativ udvikling for Bilka. Især fordi vi er i gang med forandringer og dermed får nye kunder ind, siger Mads Hvitved Grand til Finans.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109