23948sdkhjf

Så stort var "Cyber Monday" hos Jysk

De fleste har hørt om fænomenet "Black Friday", som foregik forrige fredag i snart sagt alle danske detailbutikker.

Lidt færre har hørt om "Cyber Monday", som var sidste mandag - mandagen efter Black Friday.

Men tilpas mange - synes dynekæden Jysk. Kunderne strømmede til Jysk-hjemmesiden, som havde sat webpriserne ned med 30 procent.

Og omsætningen tredoblede en normal dags omsætning.

- Black Friday er på få år blevet kæmpestort i Danmark. Også hos Jysk, hvor Black Friday 2016 blev den største omsætningsdag nogensinde. Derfor var det naturligt for os også at introducere Cyber Monday, og med en stigning i omsætningen på over 300 procent sammenlignet med det gennemsnitlige onlinesalg på en dag, har det været en stor succes, fortæller Hanne Bang Vorre, direktør for e-business hos Jysk.

Selvom Cyber Monday stadig er lille i forhold til Black Friday, forventer Hanne Bang Vorre, at dagen bliver vigtigere i de kommende år, efterhånden som onlinesalget generelt stiger.

- Salget online udgør stadig kun en lille del af det samlede salg, men vi har oplevet en massiv vækst i vores onlineforretning i de senere år. Derfor er det utrolig vigtigt, at vi også på det område hele tiden udvikler vores forretning og tør afprøve nye initiativer, siger Hanne Bang Vorre.

Hun tvivler på, at Cyber Monday bliver lige så stor som Black Friday, men det markant øgede salg i 2016 gør, at Jysk helt sikkert også holder Cyber Monday i 2017.

- For bare få år tilbage tvivler jeg på, at mange kunne forudse, hvor meget Black Friday ville komme til at fylde i Danmark, og med over 300 procent øget omsætning på tværs af stort set alle de lande, hvor vi er repræsenteret, er det svært ikke at kunne se potentialet, siger Hanne Bang Vorre.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094