23948sdkhjf

Fem gode råd fra Powers direktør

Der er fuld fart på den danske elektronikkæde Power.
Dansk Erhverv har interviewet Powers administrerende direktør Jesper Boysen og bedt ham om at dele ud af sine erfaringer og give gode råd.

Power har en målrettet omnichannel-strategi, der betyder, at webshoppen, de fysiske butikker og Powers sociale medie-kanaler er blevet fuldt integreret.

Formålet er at give Powers kunder en sammenhængende købsoplevelse.

Kæden startede som en webshop i 2015, men i dag har fem fysiske forretninger i Danmark og desuden planer om at åbne yderligere syv i 2017.

- Det er vigtigt for os, at vi taler det samme sprog til kunderne – uanset om det er på vores webshop, i en af vores forretninger eller på Facebook. Kunden skal have den samme positive oplevelse, fortæller Jesper Boysen.

- Et eksempel er vores prisføring, hvor vi er fuldstændig transparente. Vores priser er de samme, så kunden ikke oplever forskellige priser på den samme vare. De fleste kunder bryder sig ikke om at skulle gøre opmærksom på, at varen er billigere på nettet, siger han.

Forbrugerne er kritiske – ikke illoyale
For Jesper Boysen er internettet en både væsentlig og uundgåelig faktor for en virksomhed i dag.

- Før brugte vi 10 pct. af tiden på internettet og 90 pct. på TV, tryk- og printmedier. Nu er det omvendt – alle er online, og internettet er en naturlig del af vores kunders hverdag. Det digitale og fysiske univers er smeltet sammen.

Internettet er dog ikke lykken for alle. Det øgede informationsflow gør forbrugerne kritiske og skaber mere konkurrence imellem virksomhederne. Men Jesper Boysen ser positivt på udviklingen:

- Det er en vanvittig spændende udvikling med mange muligheder. Derfor kan man ikke sidde som velrenommeret kæde og regne med, at kunderne er loyale. Udviklingen betyder dog ikke, at kunder per automatik er illoyale. Så længe du sørger for, at dine tilbud er relevante for dine kunder og sørger for at kommunikere relevant, forbliver loyale kunder loyale.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.516