23948sdkhjf

Coop i stor grøntsagssats

SuperBrugsen i Stenlille er den butik, der sælger færrest grøntsager i Coop Danmark.
Med en ny ambitiøs plan vil Coop hjælpe danskerne til en sundere hverdag, skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

Et af målene er at øge forbruget af grønt med 50 procent over 5 år.

- Vores mål er at få alle danskere til i gennemsnit at spise 300 gram grønt om dagen, hvilket er anbefalet i kostrådene. Det svarer til et ekstra salg på over en milliard kr. om året, siger koncerndirektør Jens Visholm, Coop.

I løbet af 2017 vil Coops 1200 butikker i hele landet – Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta og Irma – lancere en række konkrete initiativer, der skal inspirere danskerne til at spise sundere.

Det første initiativ kommer i denne uge, hvor butikkerne præsenterer den hidtil mest omfattende markedsføring af frugt og grønt med massive prisnedsættelser.

- Vi vil gøre op med den måde, man hidtil har arbejdet med sundhed i Danmark, ved at bringe det i øjenhøjde med alle danskere, og ikke kun tale til en snæver elite, som i forvejen er sund. Vi vil ikke være formanende, men gøre de sunde valg nemmere, billigere og sjovere, siger Jens Visholm.

Frem mod 2025 forventer Coop at øge salget af grønt med over 1 milliard kr., svarende til en vækst på cirka 50 procent.

Det betyder, at danskerne i gennemsnit øger deres forbrug af grønt med 100 gram om dagen, hvilket giver nye muligheder for de danske gartnere og grøntsagsproducenter.

- Vi ønsker, at det i videst muligt omfang skal være danske råvarer. Men det kræver, at producenterne tænker nyt, er innovative og kommer med helt nye smagfulde grøntsager, der er nemme at håndtere for forbrugerne, siger Jens Visholm.

Nu forvandles Danmarks mest usunde supermarked til det sundeste
Coops nye sundhedsplan rulles ud med en lang række initiativer i hele landet over de kommende uger. Fra i dag vil Coop forvandle Danmarks mest usunde supermarked til det sundeste.

- Vores tal viser, at SuperBrugsen i Stenlille er den butik, der sælger færrest grøntsager. Derfor vil vi over de næste tre uger inspirere kunderne til sundere madvaner blandt andet med sunde snacks i kasselinjen og markante prisnedsættelser på grønt, siger Jens Visholm.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125