23948sdkhjf

Ny topchef skal skærpe Nettos profil

Netto er ikke længere kvindernes yndlingsbutik og den frække dreng på markedet, som den var engang, siger ekspert.
Den danske discountkæde Nettos image er ikke nær som skarpt, som det var engang, skriver Berlingske.

Kæden valgte i går at fyre deres topchef igennem 11 år, Claus Juel-Jensen, og Berlingske har bedt detailhandelsekspert Flemming Birch om en vurdering.

Han mener, at udskiftningen sker for at opdatere Nettos image, der efterhånden er blevet lidt træt.

- Der er godt nok mange Netto-butikker, der ser triste og slidte ud, når man som kunde går derind, og du lige har været inde i en ny Rema 1000. Der er de ikke så skarpe, som de har været engang. For Netto har haft en skarp profil og var med sloganet »derfor« tidligere mere »fræk« end de andre supermarkedskæder. Samtidig var Netto bannerfører for økologi, og på trods af, at Netto fortsat er den kæde, der sælger flest økologiske varer, er Coop ved at stjæle den økologiske dagsorden fra dem, siger han og tilføjer:

- Netto mangler en skarpere profil. I dag er de kendt for lave priser, og det er fint nok, men de har tidligere været kendt for noget mere værdibaseret. Engang var de kvindernes yndlingsbutik, fordi de skulle hen til de spændende spotvarer, siger Flemming Birch, der påpeger, at konkurrencen på discountmarkedet desuden i høj grad er blevet skærpet.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109