23948sdkhjf

De unge har appetit på Imerco

Hos Imerco oplevede man sidste år en stigende interesse for virksomhedens elevuddannelse. I år forventer virksomheden, at endnu flere vil ansøge.
I 2016 modtog Imerco mere end 3.000 elevansøgninger, hvilket var en stigning på 20 pct. i forhold til 2015.

Det fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

Ifølge HR chef hos Imerco, Nina Dragsbæk Humlum, skyldes succesen, at man hos Imerco lægger stor vægt på et godt produktkendskab og har et unikt samarbejde med Handelsfagskolen i Odder, leverandører samt kædens Hovedkontor.

- Det helt unikke ved Imercos elevuddannelse er vores tætte samarbejde med Handelsfagskolen, vores leverandører samt Hovedkontor. Hos Imerco vil vi vores elever, og vi følger dem tæt for hele tiden at have en føling med, hvordan det går dem. Her spiller vores HR afdeling en stor rolle. Alle eleverne er tilknyttet en fast HR Partner, som besøger dem under deres skoleophold og følger op på elevernes hverdag i butikken. Derudover er vores Indkøbsafdeling på banen i forhold til at levere nye varer til Handelsfagskolen, så eleverne hele tiden er opdateret på, hvad der rører sig i branchen og får kendskab til nye produkter. Det samme er gældende for vores leverandører, som med glæde lægger vejen forbi Handelsfagskolen og fortæller eleverne om deres produkter, fortæller Nina Dragsbæk Humlum.

Hos Imerco er man bevidst om de unges online medievaner og forsøger at fange deres opmærksomhed bl.a. via de sociale medier.

Af samme grund har Imercos elever deres helt egen Facebookside ”Imerco-Elev - Appetit på en god uddannelse”, hvor nuværende andet års Imerco elever fortæller om dagligdagen som elev, skoleophold m.m. og besvarer spørgsmål fra alle, som er interesserede i, hvordan elevforløbet hos Imerco er.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125