23948sdkhjf

Danskerne shopper via mobiltelefonen som aldrig før

6 ud af 10 danskere shopper online mindst én gang om måneden. Især shopping via mobilen er blevet populært og har oplevet en stor stigning i forhold til sidste år.
Online shopping er populært som aldrig før – både globalt og blandt danskerne, og ifølge PwC’s nye undersøgelse Total Retail 2017, hvor 29 lande og 24.471 respondenter er blevet adspurgt om deres forbrugsvaner, køber hele 61 pct. af de danske forbrugere produkter online mindst én gang om måneden.

42 pct. af danskerne svarer, at de handler på nettet for at opnå en bedre pris end i de fysiske butikker, og 29 pct. vælger online shopping, fordi det er mere belejligt end de fysiske butikker.

- Stigningen i onlineshopping skaber nye krav fra forbrugerne, og detailhandlerne står hele tiden over for nye udfordringer, i takt med at den teknologiske udvikling byder på nye muligheder. Hvis detailhandlerne skal kunne klare sig i konkurrencen, er det derfor afgørende at investere i de rette digitale løsninger, som kan imødekomme forbrugernes ønsker, fortæller Henrik Trangeled Kristensen, partner og detailhandelsekspert fra PwC.

Mobilen er blevet mere populær
I Danmark er PC’en fortsat det foretrukne redskab til indkøb på nettet, men den globale undersøgelse viser, at mobile indkøb er i kraftig vækst og er mest anvendt i flere lande.

Undersøgelsen viser, at 26 pct. af danskerne shopper via deres mobiltelefoner på årlig basis.

Hele 17 pct. handler mindst én gang om måneden via telefonen, hvilket er en stigning på 5 procentpoint siden sidste år, hvor kun 12 pct. handlede mindst én gang om måneden.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.113