23948sdkhjf

Få succes med nethandel – byg dine kundeforhold op omkring data

Fire gode råd til at bruge data til at opbygge gode kunderelationer.
For ti år siden var det personlige forhold mellem webshop og kunder nærmest ikkeeksisterende.

I dag har ny teknologi vendt forholdet mellem webshop og kunde 180 grader, og kunden har taget kontrollen.

Spørgsmålet er, hvad forhandlerne skal gøre for at sikre en positiv effekt på deres kundeforhold?

Zendesk kommer her med fire gode råd til et godt kundeforhold.

Realiser omnichannel
Udviklingen af nye kommunikationsteknologier har banet vejen for chat og messaging, hvilket har gjort øjeblikkelig kommunikation mellem webshop og kunde simpel og effektiv. Det har skabt et behov for strategier for ’omnichannel’-kommunikation, hvor forhandlerne gør det nemmere for kunderne at komme i kontakt med dem ved at være til stede på de medier, som kunderne foretrækker, som f.eks. sociale medier, telefon, e-mail, chat eller messaging.

Personliggørelse er alt
Forbrugerne vil have et personligt forhold til forhandlere og er ikke interesseret i marketingsspam. Derfor er data kilden til at få vide: Hvem er vores forbrugere, hvad køber de, hvad laver de i købsøjeblikket og hvilke udfordringer oplever de? Vi ser flere værktøjer, der personliggør kundeoplevelsen, f.eks. loyalitetsapps, skræddersyede anbefalinger, kundetilpassede præmier og en mere personlig oplevelse i onlinebutikken.

Sikkerhed med omtanke
Med så meget information om hver enkelt kunde, så er det vigtigt at orientere sig om den it-sikkerhed, som ens cloud-leverandør tilbyder. Kan leverandøren garantere, at ens data opbevares på en sikker lokation? Og på et sikkert netværk? Er ens data beskyttet af de nødvendige firewalls? Kan de bekræfte, at deres netværk tjekkes og sikres regelmæssigt? Og hvor ofte tester og skanner de deres produkter og services?

Vær omstillingsparat
For at webshops skal være succesfulde i dag, må de være villige til at lave fejl – omfavne ny teknologi og være åbne over for forandring. Kundernes krav og vaner udvikler sig konstant. Det handler ikke kun om at forstå kunderne, men om at bruge ens viden om dem til at skabe et personligt og længerevarende forhold på deres vilkår.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094