23948sdkhjf

Profil Optik efterlyser briller fra 70'erne

For 45 år siden dannede 18 optikere den forening, der senere skulle blive til Profil Optik. Jubilæet markeres med en eftersøgning af kundernes originale briller fra 70’erne.
Det er ikke hver dag en dansk detailkæde fylder 45 år, så når Profil Optik, der er Danmarks største optikerkæde med 129 butikker fordelt over hele landet, markerer jubilæum, skal det larme lidt i gaden, skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

Ud over den enkelte butiks markering med en særlig jubilæumskampagne, er man fra hovedkontoret i gang med at finde danskernes originale 70’er briller.

- Vi ved, at kunderne ofte er glade for deres briller og beholder dem i mange år – så nu håber vi, at der findes danskere med et brillestel og en historie fra 70’erne, som de har lyst til at dele med os, siger Profil Optiks administrerende direktør, Tina Høyer Gaardsholt.

Kampagnen, der søsættes på sociale medier som Facebook og Instagram, opfordrer kunderne til at sende et foto ind med 70’er-brillen. De tre skønneste briller, og deres ejere, vinder for 4.500 kr. nye briller anno 2017.

- Moden har ændret sig meget gennem årene, men alligevel er der en del 70’er træk, der går igen i 2017 både til mænd og kvinder. Det gælder både almindelige brillestel og på solbrillefronten, siger Tina Høyer Gaardsholt.

- Det er stadig den lokale butik med den lokale optiker, der driver forretningen med afsæt i det lokale marked og med den lokale forbruger for øje. Vores styrke er nærheden til kunderne – både i gadebilledet, men også på sociale medier, hvor vi er den eneste optikerkæde med lokale Facebooksider, siger Tina Høyer Gaardsholt i erkendelse af, at der er sket meget på den front – alene de sidste år.

- Derfor er det også naturligt, at vi tager de sociale medier i brug for at efterlyse brillerne og deres ejere.

Senest kæden oplevede, hvad en lokal Facebookside kan gøre for kommunikationen med kunderne var, da en butik i Slagelse måtte lukke efter vandskader fra brand i ejendommen. Her foregik al kommunikation med kunderne via den lokale Facebookside, hvilket gjorde det let for både butikspersonale og kunder at være i kontakt omkring udlevering af briller og kontaktlinser.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.251