23948sdkhjf

Topchef forlader Nobia Danmark

Som følge omorganiseringer i Nobia-koncernen, har Rune Stephansen valg at forlade sin post som adm. direktør hos Nobia Danmark. En post, han har bestredet siden 2016.

Det bekræfter Rune Stephansen overfor Retailnews' søstermagasin, Wood Supply.

– Hvis man skal være en del af en virksomhed, så skal man have en fælles vision; den vision deler vi ikke mere, og så er det på tide at skilles, fortæller Rune Stephansen, der fratræder sin post ved udgangen af måneden.

Han understreger, at han er helt afklaret med beslutningen, og at han har nydt sin tid i køkkenkoncernen.

– Det har været en fantastisk fornøjelse at tjene Nobia og folkene igennem de sidste fire og et halvt år, og det er en virksomhed, der har meget stærke kompetencer til at klare sig fremover; hvis jeg i min tid har kunnet bidrage til det, er jeg godt tilfreds, lyder det fra den snart forhenværende direktør.

Hvad fremtiden bringer for Rune Stephansen, er han endnu ikke sikker på, men øverst på to-do-listen står en sommerferie med familien.

– Jeg kommer til at bruge sommeren på at nyde tiden med familien og have det lidt godt; Så må vi se, når efteråret kommer, fortæller Rune Stephansen, der med egne ord er åben overfor nye muligheder i snart sagt hvilken som helst branche.

En regionaliseret organisation
Organisationsændringerne hos Nobia sker på baggrund af et ønske om at fremtidssikre virksomheden. Ifølge pressemeddelelsen er det målet at udnytte de synergier, Nobia i kraft af sin størrelse har, samt at ”øge og tydeliggøre ansvarligheden og muliggøre hurtigere beslutningstagning”.

– For at styrke virksomheden og skabe uovertrufne kundeydelser og -service skal vi udnytte vores størrelse og blive store sammen. Vi ser de fleste synergieffekter og effektivitetsfordele på regionalt niveau og tror på, at vi i fremtiden vil være bedre tjent med en stærk regional struktur. Det vil muliggøre investeringer, samarbejde på tværs af brands og skabe det bedste produktsortiment, siger Jon Sintorn.

Således skal ansvaret for salg, markedsføring og kundeservice fremover organiseres regionalt under tre regioner; Commercial Region West, der dækker Storbritannien, Commercial Region North, der dækker de nordiske lande, samt Region Central, der dækker Østrig og Holland.

– Udover de kommercielle regioner vil vi have én samlet Group Product Supply organisation, ansvarlig for hele supply chain-området samt udvikling og industrialisering af nye produkter. Et antal funktioner der for nuværende er organiseret lokalt eller centralt vil fremadrettet være organiseret i regionerne og muliggøre tæt og stærkt samarbejde samt bedre og hurtigere beslutninger, skriver Nobia i pressemeddelelsen.

De danske varemærker, HTH, Uno Form og Invita vil blive integreret i nye kommercielle enheder tilhørende Region North, fortsat med produktion på de eksisterende fabrikker i Danmark tilhørende Group Product Supply-organisationen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078