Byggeri Elektronik Energi Fødevare Fødevare SE Metal COM Metal Metal NO Metal SE Detail Træ/Møbler Overblik  
 

Smørrebrød er hipt igen

- Af Henrik Denman, Dansk Handelsblad

Det klassiske, danske smørrebrød er vendt tilbage og er ved at blive mere hipt end nogensinde.

Arla Foods mærker, at danskerne på ny tager smørrebrødet til sig. Smørrebrødet vinder frem i mange afskygninger, både smørrebrøds-forretninger og supermarkeder har stigende salg, og flere danskere efterspørger et godt stykke smørre-brød, der er lækker og sund mad til hverdag og fest.

Arla Foods sælger ikke blot mere smør, men hos Arla Karolines Køkken, hvis hjemmeside besøges af over en halv million brugere om måneden, har man bidt mærke i smørrebrødets comeback:

Læs også: Apoteker skal sælge nyt Arla-produkt

- Vi oplever generelt en større interesse for smørrebrød og al anden mad, der er retro. Det kan jeg godt forstå, for smørrebrød har mange fordele i hverdagen. Det kan forberedes i god tid, det er let at lave børnevenlige udgaver, og man kan servere et festmåltid af forskellige køleskabsrester, siger Tove Færch, der er opskrifts- og inspirationschef hos Arla Karolines Køkken.

Læs også: Efter fedtafgiften: Arla hæver priserne

Ifølge livsstilsekspert Birthe Linddal, som er ekspert i fødevareforbrug, hænger smørrebrødets succes sammen med, at det passer perfekt ind i en tid med fokus på nem kvalitetsmad af gode råvarer.

- Smørrebrødet har den fordel, at det egner sig godt til den moderne livsstil, hvor folk sjældnere laver mad selv. Det er supernemt lige at smutte ned og hente et par stykker til madpakken, udflugten, uventede gæster eller den dag, hvor man ikke selv gider lave mad, siger hun.

Skriv kommentar
Populære artikler

Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Der er allerede 9.495 abonnenter.
Se det seneste nyhedsbrev.

Se alleMedlemmernes egne nyheder

Verdensklasse på vej

10. september 2014 12:39
ZBC DetailGruppen

Den 4. oktober tager de 6 prisvindere til Shanghai for at opleve Detailhandel i verdensklasse - guidet og supporteret af Sysser Nielsen og Glenny Hansen - detaileksperter fra ZBC Detailgruppen.

L.Brador lancerer nu Børnekollektion

8. september 2014 12:33
Skydda Danmark A/S

Grundet stigende efterspørgsel, præsenterer L.Brador nu sin første kollektion børnetøj her til efteråret. Det gennemgående tema i kollektionen er ”No. 1 little Helper”.

VE2 designer nyheder hos Trip Trap

9. september 2014 10:40
VE2 Design

Designbureauet VE2 designer en stribe nyheder til Trip Traps to succesfulde serier: Nomad og Nordic.

4. september 2014
3. september 2014
2. september 2014
1. september 2014
29. august 2014
28. august 2014
27. august 2014
26. august 2014