23948sdkhjf

Dagligvarekæmpe investerer milliarder i ny strategi

Under navnet "Fremgang Sammen" har dagligvarekoncernen Dagrofa lanceret deres nye tre-årige strategi, der skal byde på mere digitalisering, styrkelse af butiksnettet og at vinde udvalgte kategoripositioner.

I den forbindelse lægger Dagrofa en investering på 1,1 mia. kr. henover de næste tre år.

- Vi går fra en strategiperiode, hvor vi har haft fokus på at optimere organisationen og processer internt og forventer at få sorte tal på bundlinjen i 2021. Vi har opnået en stærk resultatforbedring med vores nuværende strategi. Nu er det tid til at være mere offensive og vise, at vi har endnu mere at byde på, siger Tomas Pietrangeli, Group CEO i Dagrofa, i en pressemeddelelse.

Fire pejlemærker i ny strategi

1. At differentiere kundeoplevelsen og vinde kategoripositioner

2. Forstærke butiksnettet

3. Give kunderne den bedste digitale madoplevelse

4. Konkurrere på en mere enkel og effektiv værdikæde

Den kommende strategiperiode vil også bygge videre på Dagrofas rolle i lokalsamfundene. De seneste år har Dagrofa øget butiksnettet med mere end 20 nye supermarkeder, herunder en række borgerprojekter.

Netop borgerprojekterne, hvor Dagrofa vil etablere dagligvareforretninger i mindre byer landet over, hvis indbyggerne selv kan stå for finansieringen af lokalerne, bliver selvsagt også en stor del af den fremtidige strategi.

- Vi skal dyrke vores styrker endnu mere i den kommende strategiperiode. Vores købmænd er meget stærkt lokalt forankret, og vi har set at det er vigtigt for kunder i hele landet. Vi har en hel koncern med fagligt dygtige medarbejdere, som er sultne efter at tage mere af markedet, og vi har en styrke i, at vi kan arbejde tæt sammen på tværs af detail, foodservice og logistik, siger Tomas Pietrangeli.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094