Byggeri Elektronik Energi Fødevare Fødevare SE Metal COM Metal Metal NO Metal SE Detail Træ/Møbler Overblik  
 

Onlinesupermarked satser på discount og økologi

- Af Stefan Buur Hansen

Nemlig.com opruster kampen mod de fysiske dagligvarebutikker ved at satse yderligere på både discount og økologi som nye forretningsområder.

Med en andel på 8 procent af det samlede fødevaresalg i 2011, er Danmark det land i verden, hvor der købes flest økologiske varer pr. indbygger.

Og den kage vil onlinesupermarkederne nu have en større bid af.

- Vi oplever en stor efterspørgsel efter økologiske varer, i særdeleshed efter frugt og grønt, hvor hver fjerde vare, der sælges, er økologisk. Det er væsentligt mere end i andre supermarkeder, så jeg har store forventninger til dette tiltag, udtaler Jan Møller, marketingchef i nemlig.com.

Nemlig.com har i dag 5.000 varer i sortimentet, som nu udvides på den økologiske front med mere end 700 økologiske varer fordelt over vin, mælk, pålæg, ris, pasta, krydderier, pleje, børne- og babymad og meget mere.

Satser også på discount
Ifølge Jan Møller betyder det, at forbrugerne vælge at handle næsten udelukkende økologisk hos supermarkedet, som slog dørene op på internettet i august 2010.

Læs også: Netsupermarked vil have flere kunder

Også inden for discount opruster nemlig.com

Læs også: Dagrofas nye netsatsning kan komme for sent

- Vi vil være en stor aktør på dagligvaremarkedet, og derfor skal vi også være med på discount. Det er vi nu på en stor del af vores sortiment, hvor vi er lige så billige som de landsdækkende discount-supermarkeder, siger marketingchef i nemlig.com, Jan Møller.

Han henviser til, at discountbutikkerne i slutningen af 2011 stod for 47 procent af dagligvarebutikkerne i Danmark med en forventning om, at tallet vil stige.

Skriv kommentar
Populære artikler

Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Der er allerede 9.502 abonnenter.
Se det seneste nyhedsbrev.

Se alleMedlemmernes egne nyheder

Jensen’s Køkken gør det endnu nemmere med sauce i hverdagen

16. september 2014 08:19
Jensen's Køkken A/S

To nye sauce-varianter fra Jensen’s Køkken gør det nemt og lækkert med en god sauce til populære hverdagsretter

Verdensklasse på vej

10. september 2014 12:39
ZBC DetailGruppen

Den 4. oktober tager de 6 prisvindere til Shanghai for at opleve Detailhandel i verdensklasse - guidet og supporteret af Sysser Nielsen og Glenny Hansen - detaileksperter fra ZBC Detailgruppen.

Hartmanns Research: Ses du privat med dine kollegaer?

15. september 2014 14:36
Hartmanns A/S

Hartmanns Research undersøger, hvordan det moderne arbejdsliv ser ud, og vi vil gerne invitere dig til at deltage i undersøgelsen. Vi vil blandt andet ...

8. september 2014
5. september 2014
4. september 2014
3. september 2014
2. september 2014
1. september 2014
29. august 2014
28. august 2014
27. august 2014