Byggeri Byggeri SE Elektronik Energi Fødevare Fødevare SE Metal COM Metal Metal NO Metal SE Detail Træ/Møbler Overblik
 

Onlinesupermarked satser på discount og økologi

- Af Stefan Buur Hansen

Nemlig.com opruster kampen mod de fysiske dagligvarebutikker ved at satse yderligere på både discount og økologi som nye forretningsområder.

Med en andel på 8 procent af det samlede fødevaresalg i 2011, er Danmark det land i verden, hvor der købes flest økologiske varer pr. indbygger.

Og den kage vil onlinesupermarkederne nu have en større bid af.

- Vi oplever en stor efterspørgsel efter økologiske varer, i særdeleshed efter frugt og grønt, hvor hver fjerde vare, der sælges, er økologisk. Det er væsentligt mere end i andre supermarkeder, så jeg har store forventninger til dette tiltag, udtaler Jan Møller, marketingchef i nemlig.com.

Nemlig.com har i dag 5.000 varer i sortimentet, som nu udvides på den økologiske front med mere end 700 økologiske varer fordelt over vin, mælk, pålæg, ris, pasta, krydderier, pleje, børne- og babymad og meget mere.

Satser også på discount
Ifølge Jan Møller betyder det, at forbrugerne vælge at handle næsten udelukkende økologisk hos supermarkedet, som slog dørene op på internettet i august 2010.

Læs også: Netsupermarked vil have flere kunder

Også inden for discount opruster nemlig.com

Læs også: Dagrofas nye netsatsning kan komme for sent

- Vi vil være en stor aktør på dagligvaremarkedet, og derfor skal vi også være med på discount. Det er vi nu på en stor del af vores sortiment, hvor vi er lige så billige som de landsdækkende discount-supermarkeder, siger marketingchef i nemlig.com, Jan Møller.

Han henviser til, at discountbutikkerne i slutningen af 2011 stod for 47 procent af dagligvarebutikkerne i Danmark med en forventning om, at tallet vil stige.

Skriv kommentar
Populære artikler

Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Der er allerede 9.558 abonnenter.
Se det seneste nyhedsbrev.

Se alleMedlemmernes egne nyheder

Sælg e­nergi­bespa­relser­ne til "hø­jest-by­dende" og ikke "først-bydende"

21. oktober 2014 15:11
Energiauktion.dk

En af vore kunder på E­nergiauk­tion.dk opnåede 56% højere pris for salg af sine e­nergi­bespa­relser ved at sælge på auktion, iforhold til det tilbud han havde fået fra sit lokale energiselskab.

Over 300 ansøgere – Hvordan finder du den rette?

21. oktober 2014 08:10
Profilpartners ApS

Profilpartners fungerer som virksomhedens professionelle sa­marbejds­partner, og vi optimerer chancerne for at finde den helt rette medarbejder.

Zekler Bluetooth Kampagne

21. oktober 2014 12:57
Skydda Danmark A/S

Få genopladelige batterier, samt oplader med i pakken, når du køber Zekler Bluetooth høreværn med radio, Zekler 412RDB.

20. oktober 2014
16. oktober 2014
15. oktober 2014
14. oktober 2014
13. oktober 2014
12. oktober 2014
10. oktober 2014
9. oktober 2014