Byggeri Elektronik Energi Fødevare Fødevare SE Metal COM Metal Metal NO Metal SE Detail Træ/Møbler Overblik  
 

Onlinesupermarked satser på discount og økologi

- Af Stefan Buur Hansen

Nemlig.com opruster kampen mod de fysiske dagligvarebutikker ved at satse yderligere på både discount og økologi som nye forretningsområder.

Modelfoto/Colourbox.
Med en andel på 8 procent af det samlede fødevaresalg i 2011, er Danmark det land i verden, hvor der købes flest økologiske varer pr. indbygger.

Og den kage vil onlinesupermarkederne nu have en større bid af.

- Vi oplever en stor efterspørgsel efter økologiske varer, i særdeleshed efter frugt og grønt, hvor hver fjerde vare, der sælges, er økologisk. Det er væsentligt mere end i andre supermarkeder, så jeg har store forventninger til dette tiltag, udtaler Jan Møller, marketingchef i nemlig.com.

Nemlig.com har i dag 5.000 varer i sortimentet, som nu udvides på den økologiske front med mere end 700 økologiske varer fordelt over vin, mælk, pålæg, ris, pasta, krydderier, pleje, børne- og babymad og meget mere.

Satser også på discount
Ifølge Jan Møller betyder det, at forbrugerne vælge at handle næsten udelukkende økologisk hos supermarkedet, som slog dørene op på internettet i august 2010.

Læs også: Supermarkeder på nettet i tæt prisduel med butikker

Også inden for discount opruster nemlig.com

Læs også: Kendt dansker skal lokke kunder til nemlig.com

- Vi vil være en stor aktør på dagligvaremarkedet, og derfor skal vi også være med på discount. Det er vi nu på en stor del af vores sortiment, hvor vi er lige så billige som de landsdækkende discount-supermarkeder, siger marketingchef i nemlig.com, Jan Møller.

Han henviser til, at discountbutikkerne i slutningen af 2011 stod for 47 procent af dagligvarebutikkerne i Danmark med en forventning om, at tallet vil stige.

Skriv kommentar
Populære artikler

Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Der er allerede 9.506 abonnenter.
Se det seneste nyhedsbrev.

Se alleMedlemmernes egne nyheder

Kommunikation i den gode sags tjeneste

18. august 2014 00:00
Kragelund Kommunikation A/S

En professionel dansk-­nepa­lesisk græs­rodsbe­vægel­se har valgt Kragelund Kommunikation som frivillig kom­muni­kations­partner. Målet er at skabe synlighed ...

Butiksinventar - Ind­retningsh­jælp

14. august 2014 12:39
Inventarbutik A/S

Alt til bu­tiksind­retning.

Vælger du med hjertet eller hovedet?

15. august 2014 12:00
Kragelund Kommunikation A/S

Hånden på hjertet: hvor drømmer du om at se din virksomhed omtalt? I Børsens printavis eller på borsen.dk?

13. august 2014
12. august 2014
11. august 2014
8. august 2014
7. august 2014
6. august 2014
5. august 2014
28. juli 2014
21. juli 2014
17. juli 2014
15. juli 2014
14. juli 2014