Byggeri Elektronik Energi Fødevare Fødevare SE Metal COM Metal Metal NO Metal SE Detail Træ/Møbler Overblik  
 

Onlinesupermarked satser på discount og økologi

- Af Stefan Buur Hansen

Nemlig.com opruster kampen mod de fysiske dagligvarebutikker ved at satse yderligere på både discount og økologi som nye forretningsområder.

Modelfoto/Colourbox.
Med en andel på 8 procent af det samlede fødevaresalg i 2011, er Danmark det land i verden, hvor der købes flest økologiske varer pr. indbygger.

Og den kage vil onlinesupermarkederne nu have en større bid af.

- Vi oplever en stor efterspørgsel efter økologiske varer, i særdeleshed efter frugt og grønt, hvor hver fjerde vare, der sælges, er økologisk. Det er væsentligt mere end i andre supermarkeder, så jeg har store forventninger til dette tiltag, udtaler Jan Møller, marketingchef i nemlig.com.

Nemlig.com har i dag 5.000 varer i sortimentet, som nu udvides på den økologiske front med mere end 700 økologiske varer fordelt over vin, mælk, pålæg, ris, pasta, krydderier, pleje, børne- og babymad og meget mere.

Satser også på discount
Ifølge Jan Møller betyder det, at forbrugerne vælge at handle næsten udelukkende økologisk hos supermarkedet, som slog dørene op på internettet i august 2010.

Læs også: Kendt dansker skal lokke kunder til nemlig.com

Også inden for discount opruster nemlig.com

Læs også: Nemlig.com fortsætter aggressiv prisstrategi

- Vi vil være en stor aktør på dagligvaremarkedet, og derfor skal vi også være med på discount. Det er vi nu på en stor del af vores sortiment, hvor vi er lige så billige som de landsdækkende discount-supermarkeder, siger marketingchef i nemlig.com, Jan Møller.

Han henviser til, at discountbutikkerne i slutningen af 2011 stod for 47 procent af dagligvarebutikkerne i Danmark med en forventning om, at tallet vil stige.

Skriv kommentar
Populære artikler

Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Der er allerede 9.415 abonnenter.
Se det seneste nyhedsbrev.

Se alleMedlemmernes egne nyheder

Ledere står til rådighed, mens medarbejderne har fri i ferien

16. juli 2014 09:52
Lederne

Lederne fra de danske virksomheder får ikke grillpølsen eller isen i den gale hals, selvom der midt i sommerferien tikker en sms ind med et ar­bejdsre­late­ret spørgsmål.

Testfamilier søges

14. juli 2014 13:56
AURA A/S

AURA Rådgivning søger børne- og teenagefamilier til at teste Smart Grid-produkter i deres egne hjem. Familierne skal afprøve apparater, der udvikles til at bruge strømmen intelligent.

Guldsmed Helle Elmgreen

15. juli 2014 09:57
3D Inventar ApS

I foråret 2014 havde vi et meget spændende samarbejde med arkitekt og designer Sharon Fisher i forbindelse med renovering og nyindretning af Helle Elm ...

4. juli 2014
3. juli 2014
2. juli 2014
1. juli 2014
30. juni 2014
27. juni 2014
25. juni 2014
24. juni 2014
23. juni 2014