Byggeri Byggeri SE Elektronik Energi Fødevare Fødevare SE Metal COM Metal Metal NO Metal SE Detail Træ/Møbler Overblik
 

Onlinesupermarked satser på discount og økologi

- Af Stefan Buur Hansen

Nemlig.com opruster kampen mod de fysiske dagligvarebutikker ved at satse yderligere på både discount og økologi som nye forretningsområder.

Med en andel på 8 procent af det samlede fødevaresalg i 2011, er Danmark det land i verden, hvor der købes flest økologiske varer pr. indbygger.

Og den kage vil onlinesupermarkederne nu have en større bid af.

- Vi oplever en stor efterspørgsel efter økologiske varer, i særdeleshed efter frugt og grønt, hvor hver fjerde vare, der sælges, er økologisk. Det er væsentligt mere end i andre supermarkeder, så jeg har store forventninger til dette tiltag, udtaler Jan Møller, marketingchef i nemlig.com.

Nemlig.com har i dag 5.000 varer i sortimentet, som nu udvides på den økologiske front med mere end 700 økologiske varer fordelt over vin, mælk, pålæg, ris, pasta, krydderier, pleje, børne- og babymad og meget mere.

Satser også på discount
Ifølge Jan Møller betyder det, at forbrugerne vælge at handle næsten udelukkende økologisk hos supermarkedet, som slog dørene op på internettet i august 2010.

Læs også: Nemlig.com samarbejder med ny kendt kok

Også inden for discount opruster nemlig.com

Læs også: Netsupermarked vil have flere kunder

- Vi vil være en stor aktør på dagligvaremarkedet, og derfor skal vi også være med på discount. Det er vi nu på en stor del af vores sortiment, hvor vi er lige så billige som de landsdækkende discount-supermarkeder, siger marketingchef i nemlig.com, Jan Møller.

Han henviser til, at discountbutikkerne i slutningen af 2011 stod for 47 procent af dagligvarebutikkerne i Danmark med en forventning om, at tallet vil stige.

Skriv kommentar
Populære artikler

Tilmeld dig vores nyhedsbrev
Der er allerede 9.694 abonnenter.
Se det seneste nyhedsbrev.

Se alleMedlemmernes egne nyheder

Guldmedalje til BioBEST RapsKIMolie m/Citron-Timian

21. november 2014 00:00
Nordlie Food A/S

På Food Tech som fandt sted den 28-30. oktober 2014 i Herning, havde vi tilmeldt tre af vore rapsKIMolier til test i kategorien rapsolie under Interna ...

Hadsten smede klar med nyt udendørs askebæger.

20. november 2014 15:21
Hadsten Smede- og Maskinværksted A/S

Den østjyske smedevirksomhed lancerer nu nyt udendørs askebæger i galvaniseret stål.

Varefakta kan nu levere deklarationer til hele Europa

20. november 2014 15:35
Varefakta

Efter netop at have underskrevet stor aftale med en anerkendt London-baseret dek­lare­ringsvirk­somhed skal producenter og leverandører kun gå et sted hen for at deklarere til flere lande.

19. november 2014
18. november 2014
17. november 2014
14. november 2014
13. november 2014
12. november 2014
11. november 2014
10. november 2014
6. november 2014