23948sdkhjf

Køkkenkæde åbner bybutik: Vil tættere på de unge

Køkkenkæden Kvik har gennem lang tid placeret sine butikker i områder udenfor byerne, altså retail parks eller aflastningsområder, men nu forsøger de med en ny strategi at tiltrække kunder, der bor mere centralt i de store byer.

24. februar åbner de deres 41. butik her til lands, og den kommer til at ligge på Amagerbrogade på Amager.

Konceptet er lidt anderledes end ellers, for der er mindre plads - både i butikken og til at komme dertil med eksempelvis en trailer. Men det bekymrer de hos Kvik sig ikke om, for det er slet ikke folk med bil, de vil henvende sig til. I stedet er det "folk der bor i lejligheder, ikke har bil, er digitalt stærke og går op i bæredygtighed."

- Det er en gruppe, der udgør cirka 14 procent af den danske befolkning, og vi har kun fat i nogle få procent – endda selv om vi er blandt de førende i branchen på bæredygtighed. Derfor kommer en række af vores kommende butikker til at ligge tættere på byens puls, så endnu flere får øjnene op for de muligheder, der rent faktisk er inden for køkkener i dag, siger Country Manager for Kvik i Danmark, Jesper Nielsen, i en pressemeddelelse.

Konsulenter til skæve lejligheder

Butikken på Amager bliver den første i rækken af kommende butiksåbninger, hvor fokus ligger på byerne. Og selvom placeringen ikke på samme måde er perfekt for folk med bil, så behøver de faktisk slet ikke møde fysisk op i butikken.

Kvik har nemlig lanceret konceptet Kvik Home, som også kommer til at være en del af den nye - og de kommende - butikker, hvor en indretningskonsulent kommer hjem til folk og kan være med til at se på, hvilke behov og muligheder, der kan være i et til tider skævt udformet storbykøkken.

- Butikken har tre konsulenter ansat specifikt til at køre ud til folk i deres skæve lejligheder og løse de udfordringer omkring mere plads, som er kendetegnende for især dem, der bor i større byer. Kviks sortiment er netop kendetegnet ved, at vi har unikke løsninger, der giver helt op til 40 procent mere skabsplads og 20 procent mere bordplads, og derfor har vi store forhåbninger med den nye butik, siger Jesper Nielsen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156