23948sdkhjf

Kåret som Danmarks bedste retailer - men blev overhalet af Hunkemöller på vigtigt parameter

I et felt med 114 danske retailvirksomheder er Matas blevet kåret som Danmarks bedste retailer.

Kåringen, der foregik i København, skete på basis af undersøgelsen Omnichannel Index 2022 - en undersøgelse, der hvert år laves af e-commerce-konsulenthuset Impact.

I Omnichannel Index 2022 blev 277 virksomheders præstationer på 65 parametre analyseret. Og bedst af alle til at skabe en god kundeoplevelse på tværs af den fysiske butik og e-handel var altså Matas. På de næste pladser fulgte Jysk, Hunkemöller og Sportmaster.

De bedste danske virksomheder i årets undersøgelse er klart foran konkurrenterne, når det kommer til at give kunderne en sømløs købsoplevelse, uanet hvor de befinder sig i kunderejsen. Det kan eksempelvis være i forhold til den fysiske butik, der møder online og en personalisering i realtid på ethvert digitalt berøringspunkt, siger Kasper Holst, der er CEO i Impact Group, i en pressemeddelelse.

Ifølge Janne Andersen,  Head of Digital Business Development hos Matas, er det især det lange, seje træk, kæden nu belønnes for.

 Det er dejligt at se, at de initiativer, vi driver på daglig basis, bærer frugt. For vi arbejder hele tiden på at give de bedste kundeoplevelser på tværs af kanaler, og det er godt at se, at det lykkes og bliver opfattet af vores kunder, siger hun.

Loyalitetsprogrammer i fokus

Undersøgelsens resultater viser desuden, at danske retailers generelt er overraskende langt fremme, når det kommer til loyalitetsprogrammer.

Med en imponerende score på 100 ud af 100 mulige er Hunkemöller bedst på den danske loyalitetsliste efterfulgt af Matas og Hennes & Mauritz. I det hele taget tegner der sig et klart billede af, at loyalitetsprogrammer fylder rigtig meget hos de danske retailers og deres kunder. Undersøgelsen viser tydeligt, at det er en konkurrencefaktor, og at mobile first-løsninger er vigtige, siger Kasper Holst.

Undersøgelsens 65 parametre spænder over fem faser af kunderejsen: Awareness, consideration, purchase, in-store og loyalty. Der har været mystery shoppers hos samtlige virksomheder, som er blevet tildelt en samlet score på 0-100.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11