23948sdkhjf

Branding: Sådan vælger du det rigtige gavepapir

| Medlemsnyhed | Indrykket af Scanlux Packaging A/S

Det er ikke uden betydning, hvordan du vælger at pakke dine varer ind for dine kunder. Ved at vælge den rette gaveindpakning påvirker du nemlig kundernes opfattelse af dit brand.

Papiret fortæller historien
Hvis din virksomhed er som mange andre, er det primært produkterne, I har i tankerne, når I har overvejelser om kvalitet: Skal produktet være af høj kvalitet, eller går I efter en mere budgetvenlig vare? Og produktets kvalitet spiller da også en afgørende rolle for, hvordan forbrugerne opfatter dit brand. Ingen nyhed her. Men faktisk kan måden, I pakker varerne i butikkerne, spille en næsten lige så stor rolle for, hvordan kunderne opfatter kvaliteten og jeres brand.

”Når du pakker dine varer flot ind, fuldender du købet med en eksklusiv kundeoplevelse. Hvis du først pakker varen ind i silkepapir, derefter en æske og til sidst med noget flot gavepapir, så sender du et signal om, at jeres varer betyder meget for jer. Indpakningen er det sidste eksklusive touch. Et touch, der betyder meget for den værdi, kunden opfatter,” forklarer Charlotte Grosen, Art Director hos Scanlux Packaging.

Ved at være omhyggelige med jeres gaveindpakning, tillægger I altså jeres brand en merværdi og påvirker kundernes opfattelse af brandet i en positiv retning.

Budgetindpakning kræver også omtanke
Man kunne fristes til at tro, at budgetindpakning er lig med billige og dårligt producerede materialer, men faktisk er det ikke tilfældet. Selvom jeres indpakning skal føles mindre eksklusiv, bør I nemlig ikke gå på kompromis med materialernes fremstillingsmetoder.

Mange forbrugere er i dag meget bevidste om de miljømæssige konsekvenser forbundet med billigt fremstillede materialer. Det betaler sig derfor at vælge bæredygtige materialer og miljøcertificeret papir, selvom jeres varer er i budgetkategorien.

Det har i mange år været et must for eksklusive brands, at man skilter med bæredygtige tiltag. Forbrugerne har en klar forventning til, at de luksuriøse mærker tager aktivt ansvar for miljøet – både når det gælder produkterne og emballagen.

Inden for de seneste år har denne trend også spredt sig til budgetmarkedet, og miljørigtige valg ser ud til at få større og større betydning fremadrettet. Bæredygtighed er en megatrend, du ikke bør ignorere.

Det handler altså ikke kun om papirkvaliteten, når I vælger indpakning til jeres varer. Hav både miljøet og jeres brand i tankerne. Tænk på, hvordan kunden vil tolke jeres brand ud fra indpakningen. Med en nøje udvalgt indpakning, vil kunderne forlade jeres butik med det helt rigtige indtryk.

Find mere inspiration på Scanlux-Packaging.com

 

Denne artikel er tidligere udgivet på scanlux-packaging.com

 

 

Medlemsnyhed

Indrykket af
Scanlux Packaging A/S

Kratbjerg 308
3480 Fredensborg
Danmark
Scanlux Packaging A/S

Billeder & videoer

Send til en kollega

0.088