23948sdkhjf

Brug tid på din nye medarbejder

| Medlemsnyhed | Indrykket af HumanTrust A/S

Opfølgende samtaler efter en ansættelse gør det lettere for begge parter at komme godt i gang med samarbejdet.

Af Headhunter, Rolf Østergaard.

Du løber tilfældigvis ind i en tidligere kollega eller gammel ven, som netop er begyndt på et nyt job. Et af dine første spørgsmål vil helt automatisk (med lidt variation) være: Hvordan er du kommet i gang? Hvad synes du om jobbet og kollegerne?

Den slags spørgsmål er helt naturlige, når vi møder bekendte uden for arbejdspladsen; ganske simpelt fordi vi er interesserede eller som minimum almindeligt høflige. For selvfølgelig kan det være en stor omvæltning at starte i et nyt job, og selvfølgelig kan det give lidt indledende forvirring – måske endda frustrationer.

Forvirringen og frustrationerne er ikke i sig selv problemet. Det er derimod, at det høflige spørgsmål, vi stiller den tidligere kollega ved det hurtige møde, alt for ofte bliver glemt internt på virksomhederne, når de har ansat en ny medarbejder.

Der bliver helt enkelt fulgt alt for vilkårligt og alt for sjældent op på en ansættelse – og det kan meget let bremse for, at den nye medarbejder kan udfolde sig optimalt.

Læs artiklen i sin fulde længde ved at klikke her.


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
HumanTrust A/S

Bredskifte Allé 5, st. tv.
8210 Århus V
Danmark
HumanTrust A/S

Send til en kollega

0.074