23948sdkhjf

Bæreposer der skaber mersalg – 3 tips til dit posedesign

| Medlemsnyhed | Indrykket af Scanlux Packaging A/S

Spørgsmålet er ikke, om den bærepose din forretning bruger kan bruges i din markedsføring. Spørgsmålet er, hvor meget værdi du vil have den til at skabe.

Bæreposer er en god måde at brande din forretning på. De er en fast del af af forretningen, og kan bruges til branding uden meromkostninger. Vi giver tre tips til hvordan du kan skabe mersalg, uden omkostninger, gennem brug af bæreposer.

#1 Den prisbevidste bærepose som markedsføringsværktøj

Et simpelt logo på siden af posen giver dit brand eksponering i gadebilledet, som giver øget brand-genkendelighed. Den øgede brandeksponering har særlig værdi, når vi kigger på FMCG- og retail-segmentet, fordi den blotte eksponering skaber troværdighed for brandet. Dit brand modtager desuden ”social accept”, fordi potentielle kunder kan se, at andre personer har handlet i din butik; derfor må I altså være et godt sted. 

#2 Maksimér markedsføringsværdien med poser, der bruges igen og igen

Jo flere gange dine kunder bliver eksponeret for dit brand, desto større sandsynlighed er der for, at de svinger forbi din butik.

Når du bruger bæreposen som markedsføringsredskab, kan du mangedoble dit brands eksponering ved at vælge en pose, dine kunder kan og vil genbruge.

Magasins nye grønne jubilæumspose er et andet eksempel. Den er lavet af noget meget holdbart materiale, der kaldes ”non-woven”, som gør den ekstremt genanvendelig. Kombinationen med deres flotte design gør, at vi nu ser den overalt; genbrugt som indkøbsnet, shopping-pose, eller som muleposen, der ligger under barnevognen, når mødregruppen er på tur.

#3 Posen, der selv driver folk (tilbage) til din butik

Blandt de stærkeste branding-værktøjer er det, der kaldes ”psykologisk ejerskab”. Det kræver, at du kender dine kunder og gør selve bæreposen til en attraktiv vare. Posen skal hjælpe kunden med at tegne det selvbillede, de gerne vil have. Det vil også ofte kræve, at du fornyer din bærepose relativt ofte, så der er grund til at komme tilbage til butikken efter den nyeste model, 

 

Når du vælger posetype og -design, kan du altså bruge posen som et markedsføringsværktøj, der i større eller mindre grad kan drive kunder til din forretning. Dit posevalg påvirker, hvor mange gange posen kommer i brug, i hvilken situation den kommer i brug, og hvilke kunder, der vil genbruge den. Med den rette strategi forvandler du din bærepose fra en simpel transportbeholder til en aktiv del af jeres salgsdrivende markedsføring. 

 

Uddrag af oprindelig artikel på Scanlux Packaging som kan læses her

 

Medlemsnyhed

Indrykket af
Scanlux Packaging A/S

Kratbjerg 308
3480 Fredensborg
Danmark
Scanlux Packaging A/S

Billeder & videoer

Send til en kollega

0.097