23948sdkhjf

4 tips til valg af økonomisystem

| Medlemsnyhed | Indrykket af Annoncørbetalt indhold

Hos Uniconta har vi skabt et komplet økonomisystem i skyen, hvor du kan tilvælge forskellige tillægsløsninger og funktioner. Disse tillægsløsninger giver dig mulighed for at skræddersy dit system, så den passer til din virksomhed.

Som virksomhed kan man ofte stå overfor diverse digitaliseringsudfordringer. Det handler om at vedblive så agil som muligt i disse udfordringer, så overgangen er så gnidningsfri som muligt.

Et af de store spørgsmål er ofte om virksomhedens økonomisystem, hvor alt fra ordrehåndtering, CRM, logistik og indkøb centraliseres skal være on-premise eller i et komplet cloudbaseret økonomisystem som hos Uniconta.

Når der omtales et on-premise økonomisystem, menes der et økonomisystem, som I, som virksomhed, står for. I har en dedikeret IT-afdeling, som står for driften, sikkerheden og håndtering, hvor jeres virksomheds firewall forhindrer potentielle online trusler.

Ved implementering af et komplet økonomisystem med dertilhørende tillægsløsninger, kan det afhjælpe nogle af de forskellige udfordringer, som utvivlsomt opstår ved on-premise løsninger. Læs videre og få 4 tips til, hvad du skal være særligt opmærksom på, når du vælger økonomisystem.

Opbevar data i skyen eller on-premise
Der er flere fordele ved at vælge et økonomisystem i skyen. Hvis du vælger et økonomisystem i skyen, vil du altid have adgang til vigtige data – uanset om du er på forretningsrejse, i virksomheden eller arbejder hjemmefra.

Du vil også have en sikkerhed for jeres data online, hvis der sker et nedbrud internt. At jeres data er er gemt i skyen gør, at I altid har adgang, uanset jeres aktuelle nedbrud. Her er det vigtigt, at forretningen ikke går helt i stå, hvis I oplever et nedbrud on-premise.

GDPR og Sikkerhed
Hvis din virksomhed vælger et on-premise er I selv ansvarlige for, at jeres data behandles efter gældende lovgivning, herunder GDPR. Det sætter krav til jeres IT- og compliance-afdeling.

Hvis I vælger et økonomisystem i skyen, udliciterer i noget af jeres ansvar til jeres partner. I takt med at I kan tilgå jeres data efter behov, fra forskellige platforme og lokationer, stiller det endnu flere krav til sikkerheden – så hvis I vælger et økonomisystem som Uniconta, kan I være helt sikker på, at de opfylder de strenge krav.

Ressourcer til økonomihåndtering
Hvis I vælger et on-premise økonomisystem, kræver det mange ressourcer internt i virksomheden, som I løbende skal trække på. Hvis der er en sygemelding på afdelingen, kan man stå uden personen med de rigtige kompetencer til et givent område i økonomisystemet.

Hvis I bruger et sky-baseret økonomisystem, som fx Uniconta, vil de være en dedikeret partner på dette område. Hver medarbejder er specialiseret på jeres løsning, hvor de står til jeres rådighed på ethvert tidspunkt.

Det betyder også, at I kan fokusere jeres interne ressourcer på andre forretningsområder.

Vær på forkant med opdateringer
Hvis din virksomhed bruger et on-premise økonomisystem, vil opdateringer være større processer, som skal planlægges nøje. Hvis din virksomhed et komplet økonomisystem i skyen, vil opdatering kun kræve et enkelt klik. Det skyldes, at et skybaseret økonomisystem er utroligt dynamiske, så opdateringer sker uden besvær. 

 

Medlemsnyhed

Indrykket af
Annoncørbetalt indhold

Send til en kollega

0.07