23948sdkhjf

Innovativt butikskoncept appellerer til den nye shopper

| Medlemsnyhed | Indrykket af Columbus A/S

Sustainability & Technology er to ord der er gennemtrængende hos det miljøbevidste tøjsmærke, Reformation. De har lanceret et butikskoncept, hvor teknologi er en integreret del af butikken og målet er at give kunden en skræddersyet shoppingoplevelse.

Af: Louise Fruelund Hermansen, Industry Practice Lead, Columbus.

Jeg fik muligheden for at besøge én af deres butikker i New York og jeg var spændt på at opleve en anderledes tøjbutik. Reformation ligner nemlig ikke en traditionel detailbutik. Butiksformatet er et teknologitungt showroom, hvor kun én af hver vare står fremme i butikken, hvilket gør butikken meget mere stilfuld og mindre rodet at se på. På væggene hænger store touchskærme, der giver kunderne mulighed for at vælge og reservere de varer, de ønsker at prøve. På nogle skærme står der endda, lidt frækt, "I like to be touched".

"Den magiske garderobe"
Efter at have oprettet mit digitale prøverum og tilføjet mine ønskede varer på en af touchskærmene, tog jeg plads i sofaen og ventede nu på, at personalet gjorde mit fysiske prøverum klart. I prøverummet ventede den absolut største overraskelse.

Det nye prøverumskoncept, også kaldt for den "magiske garderobe" ("Magic Wardrobe"), omdanner prøverummet til ens eget personlige omklædningsrum. And what’s not to like? Det tøj, jeg havde valgt, hang i et stort og fint tøjskab, der via et system med magnetiske dørlåse, der kun åbner en side ad gangen, sikrede det nødvendige privatliv mellem prøverummet og lagerrummet. Der var fuld adgang til at tilpasse belysningen (fra "basic", "cool", "golden" og "sexy-time") og til at sætte den helt rigtige musik på, så jeg virkelig kunne få en personlige shoppingoplevelse. Hvis tøjet ikke passede, kunne jeg anmode om en anden størrelse ved hjælp af en tablet, og en stemme i enhedens højtaler ville guide mig til at lukke garderobedøren korrekt, så den nye vare kunne tilføjes. Jeg kunne også bestille en ny vare ved hjælp af tabletten, som selvfølgelig opdateres med butikkens lager i realtid.

Nogle enkelte bump på vejen
Det var rigtig fint at opleve, hvordan Reformation har digitaliseret deres butikker. Men hvis jeg skal se på det med kritiske øjne, er der flere steder hvor butikkerne kunne blive optimeret, sådan at shoppingoplevelsen blev endnu bedre.

Touchskærmene, hvor du opretter dit digitale prøverum, fungerer som en webshop. Jeg skulle genfinde mine varer i webshoppen og tilføje dem til mit digitale prøverum. Det var, som man nu siger, lidt træls! Her ville en RFID-læser havde gjort det meget lettere og min oplevelse meget bedre! RFID-læseren ville automatisk kunne scanne den vare, jeg stod med, og sætte den ind i mit digitale prøverum.

Oven i det var der ventetiden. Fra jeg havde sat alt ind i mit digitale prøverum til mit tøj stod i mit garderobeskab i det fysiske prøverum, var der gået 5-6 minutter. Det lyder måske ikke af så meget, men når du står klar til at prøve tøj uden så meget andet at tage sig til, føles det som lang tid. Hertil skal siges, at der ikke var mange andre kunder i butikken. Havde jeg nu fået tilbudt noget vand eller en kop kaffe i sofaen, havde det gjort ventetiden til noget rart.

Jeg havde besluttede mig for, at jeg gerne ville købe den trøje, jeg havde prøvet. Desværre havde den bare en fejl, og jeg lagde den derfor tilbage i garderobeskabet. Jeg fik informeret personalet om det, men fordi jeg havde lagt trøjen med fejl tilbage i garderobeskabet, var min indkøbskurv nu slettet i systemet. Det skulle vise sig at være langt fra simpelt for personalet at sætte varen tilbage i min indkøbskurv og det forlængede hele købsprocessen. Her kunne man overveje først at slette min indkøbskurv en halv time efter, jeg havde lagt varerne tilbage i garderobeskabet, eller måske gemme data så det kunne findes frem igen, i hvert fald den næste måned hvis jeg nu kom tilbage til butikken. Eller endnu bedre, bruge det til at sende mig relevante nyhedsbreve/tilbud efter mit besøg Efter mit besøg har jeg modtaget næsten daglige mails fra Reformation, hvilket for min smag er lidt i overkanten, specielt når indholdet er generisk i stedet for personaliseret ift. mine præferencer.

På trods af nogle bump på vejen har Reformation skabt en ny og moderne måde at tænke butikskoncept på. Og med deres miljøbevidste messaging og innovative teknologi er der ingen tvivl om, at de appellerer til en stor ny generation af teknologivante shoppere.

Læs mere om hvordan Dynamics 365 kan hjælpe din forretning med give dine kunder en mere personaliseret shoppingoplevelse: Download e-bog


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Columbus A/S

Lautrupvang 6
2750 Ballerup
Danmark
Columbus A/S

Send til en kollega

0.08