23948sdkhjf
Del siden
Annonce

7 kompetencer man skal kigge efter hos en cloud leverandør

I nutidens hurtige, gør-det-selv verden bliver man kontinuerligt fortalt, at man da kan klare alt selv. Det er dog en god ide at skelne mellem de ting, der kan lade sig gøre og de, der kan komme til at koste dig dyrt - både på tid og penge.

Af: Kim Lykke Schytt, Service Delivery Manager, Columbus.

På det punkt er cloud infrastruktur en kompleks opgave og løses bedst, hvis du får det gjort af en pålidelig cloud leverandør, der sikrer en høj sikkerhed, fleksibilitet og tilgængelighed og som er omkostningeffektiv og hurtig.

Med mange cloud leverandører på markedet, kan det være en udfordring at vælge den rigtige. I denne blog vil vi gennemgå de syv kompetencer en cloud infrastruktur leverandør bør have for at kunne hjælpe dig optimalt.

De syv kompetencer en ideel leverandør af cloud infrastruktur bør mestre er:

1. Enterprise kvalitet infrastruktur
Find en leverandør, der kan udstyre datacentrene med de rigtige sikkerhedsfaciliteter, herunder brandalarmer, strømafbrydelsesdetektorer og køling. Som resultat af dette, vil du få en infrastruktur af overlegen kvalitet, der beskytter dine data mod utilsigtede hændelser.

2. Garanteret høj tilgængelighed med SLAs
En ideel leverandør kan garantere dig en høj tilgængelighed for problemfri forretningsdrift og tilbyde en 'Service Level Agreement' (SLA), der passer til dine forretningsbehov. Den kan hjælpe dig med at styre omkostningerne ved potentiel mangel på tilgængelighed.

3. Skalerbarhed efter forretningsmodel
Leverandøren skal være i stand til at skalere i forhold til dine ændrende forretningskrav. Din virksomhed kan været vokset, eller du har muligvis lanceret nye funktioner, der kræver ekstra computerkraft. Leverandørens evne til at skalere op eller ned jvf. dine IT behov vil derfor være kritisk for din virksomhed.

4. Ekspertise i ledelse i utilsigtede hændelser og problemer
Utilsigtede hændelser kan forekomme med selv de bedste systemer og processer til stede. Overvej derfor en IT-leverandør, der kan tilbyde et team med erfarent personale, der kan hjælpe med at håndtere kritiske hændelser ved hurtigt at finde den bedste løsning og bringe situationen under kontrol med minimal konsekvens for forretningen.

5. 24/7 ekspertsupport
Når virksomheder vokser, øges deres behov for 24/7-support også. De har derfor brug for en leverandør, der kan tilbyde support døgnet rundt for øjeblikkelig hjælp, hvis det er nødvendigt og til at hjælpe med at løse problemer, før det er for sent.

6. Sikkerhed og regel overholdelse
Din leverandørs certificeringer skal understøtte de juridiske og lovgivningsmæssige krav din virksomhed skal overholde. Sørg for, at leverandøren kan tilbyde et sikkert datacenter og har en pålidelig backup opsætning for at mindske enhver risiko for datatab, datatyveri og / eller cyberangreb.

7. fuldt styrede operationer og 'pay-as-you-go' model
Leverandøren skal være i stand til at dække alle dine behov samt tilbyde fleksibilitet til kun at betale for det, du bruger. Generelt vil en betalingsgrænse på måneder, hvis ikke timer, være ideel.

For at forberede os bedre på overgangen til Cloud-infrastruktur skal du downloade vores guide.

Columbus A/S
Lautrupvang 6
2750 Ballerup
Ballerup Kommune
Danmark
CVR nummer: DK13228345
P nummer: 1018457497

Send til en kollega

0.047