23948sdkhjf

3 tips til bedre B2B copywriting

| Medlemsnyhed | Indrykket af Annoncørbetalt indhold

Vil du gerne give din virksomheds content og tekst en ordentlig overhaling? Måske synes du ikke, at teksterne performer så godt, som du kunne – eller måske ved du bare slet ikke, hvordan du griber det an?

Slå koldt vand i blodet. Her får du nemlig 3 (af de vigtigste) tips til bedre B2B copywriting – inklusiv en sejlivet myte.

1. Det er stadig mennesker, du skriver til
Nej, B2B copywriting skal ikke, og behøver ikke at være formelt, passivt eller med en stor distance til læseren. Selvom vi snakker om B2B copywriting, er det stadig kun ét menneske, du skriver til. For selvom der godt kan være flere beslutningstagere, starter det hele med ét menneske.

Så glem alt, du tror du ved om B2B copywriting.

Det vigtigste, du kan gøre, er at skrive direkte til én person. Du skal behandle din læser som et vaske ægte menneske. For når de føler sig set, er de markant mere tilbøjelige til at handle – uanset om det så er at gå til chefen, svinge firmakortet eller ringe til dig.

Copywriting til B2B er også “bare” mennesker, der taler til mennesker – så skriv til én, ikke til mange.

2. De fleste køb starter på Google
Hvor B2B-virksomheder i større grad købte via fagblade, visitkort, messer eller godt, gammeldags netværk, ser verden lidt anderledes ud i dag.

Stort set alle køb starter nemlig på Google. Undersøgelser viser, at 50 procent af alle køb i Danmark tilbage i 2017 startede via Google (Kilde: Micky Weis). Og vi to kan godt blive enige om, at det tal nok kun er gået én vej siden da.

Derfor er din online tilstedeværelse alfa og omega – og særligt din tilstedeværelse på Googles søgeresultater er noget, der i den grad bør sættes ressourcer af til at pleje.

Det er altafgørende for enhver virksomhed, at deres copywriting sidder lige i skabet, så Google krediterer med en god plads i søgeresultaterne. For at det sker, skal teksterne på din hjemmeside være velskrevne, overskuelige, letlæselige, relevante og så videre og så videre.

Succes på Google kræver med andre ord søgemaskineoptimerede tekster. Og det er her, det godt kan betale sig at punge ud og investere i professionnel B2B copywriting.

3. Del ud af al den viden, du har – og gør det gratis
“What?! Vil du have, at jeg deler ud af min viden GRATIS?”

Ja. Det er lige præcis det, jeg vil have. Jeg siger ikke, at du skal øse ud af alt, hvad du ejer og har – men at give din målgruppe og potentielle kunder værdi er guld værd for din virksomhed.

Uanset om du er konsulent, sidder i et bureau eller sælger kuglepenne til virksomheder, har du en helt unik viden, fordi det er dig, der er eksperten i dit fag. Og den viden skal du ikke være bleg for at dele ud af.

Skriv informerende blogindlæg, der kun giver værdi. Udgiv en gratis e-bog. Afhold et webinar. Uden nogensinde at have til intention at sælge.

Dine kunder kan mærke, at du virkelig bare har lyst til at øse ud af dine guldkorn. Det skaber tillid – og det er helt essentielt, når det kommer til B2B copywriting såvel som B2B salg generelt.

Og når dit firma dukker på næste gang, vil det være ord som “troværdige”, “eksperter” og “nogle, der går op i deres kunder”.

B2B copywriting er slet ikke så anderledes fra B2C

Så hvad er det vigtigste, du skal tage med dig i dag? At B2B markedsføring, og nok særligt copywriting, faktisk skal gribes meget an som B2C.

Du skal skrive til ét menneske, du skal skrive tekster, både Google og din målgruppe elsker, du skal dele ud af din ekspertviden – gratis.

Hvis det skal opsummeres til bare én ting, du skal tage med dig i dag? Find en B2B copywriter, der forstår spillereglerne inden for moderne, B2B copywriting.

Medlemsnyhed

Indrykket af
Annoncørbetalt indhold

Send til en kollega

0.063