23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Fri fragt koster dyrt på bundlinjen

50% af de danske internetbutikker vurderer, at forbrugerne konverteres bedre ved fri fragt i modsætning til samme besparelse på vareprisen (Dansk Erhverv).

Der er ingen tvivl om, at der er elementer af sandhed i det, men har man råd til at lægge fragtprisen ind i varen? Og kan man drive trafik til en webshop, hvis vareprisen er højere?

For mit eget vedkommende starter langt de fleste indkøbsrejser fra Google, og her er det enten direkte på Google Shopping eller via Pricerunner, at jeg oftest beslutter mig for, hvem jeg vil ende med at købe produktet fra. Er prisen for høj, bliver I valgt fra. Kommer jeg ind på siden og ikke har mulighed for at købe mig til fri fragt eller direkte får fri fragt, er der en stor sandsynlighed for, at jeg hopper fra siden igen. Jeg gætter på, at min tilgang til online shopping ikke afviger væsentligt fra normen ��

Dermed er det altså den virkelighed, stort set alle danske internetbutikker befinder sig i, og det er nødvendigt at forholde sig til det. Det stiller spørgsmålet: Hvordan får I råd til at give fri fragt? Og har I virkelig råd til at lade være?

37% af de danske webshops mener, at deres lager- og fulfillmentløsninger har et klart optimeringspotentiale og vores påstand er, at det er her besparelsen for fri fragt, skal findes. For ved at digitalisere og optimere lagerprocesser for enten modtagelse, lagerbevægelser eller plukning og pakning af ordre, kan der opnås en bedre indtjening på de enkelte ordrer. Det muliggør yderligere investering i de frie fragtinitiativer, der i sidste ende sikrer fremtidig vækst og berettigelse i et marked under hård konkurrence.

Desuden finder jeg det interessant, at 26% af virksomhederne mener at deres største udfordringer er at sikre et stabilt dataflow mellem forskellige systemer. Det er en udfordring, vi selv er helt bekendt med, når vi kommer ud til vores kunder. Her bemærker vi os mange af de store buzzwords anno 2020: Platformsstrategier, integrationsstrategier, øget digitalisering og automatisering, samt ”standard brug af software”. Det er svære emner og man forstår fuldt ud, hvorfor en stigende andel af de danske internetbutikker (40% ifølge Dansk Erhverv) søger ekstern rådgivning.

Er I blandt de 40% eller burde I være det? Så tøv ikke med at række ud til Columbus for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe med netop at løse de gordiske integrationsknuder, automatisere lagerprocesserne eller generelt bare trække endnu mere værdi ud af de forretningssystemer, I allerede er i besiddelse af.

Skær op til 25% af den gennemsnitlige plukrute og få grundlag for at optimere yderligere. Læs mere om Columbus Picking Route Optimization for Warehouse Management.

Dansk Erhverv laver hvert år en logistikanalyse, hvor de stiller en lang række logistikrelaterede spørgsmål til deres medlemmer. Vi har nærlæst undersøgelsen og ovenstående statistikker og tal baserer sig primært på undersøgelsen fra 2019 og 2020. 

Columbus A/S
Lautrupvang 6
2750 Ballerup
Ballerup Kommune
Danmark
CVR nummer: DK13228345
P nummer: 1018457497

Kontaktperson

DG
Dorothea Gam
Marketing manager
+45 29690810 dga@columbusglobal.com

Send til en kollega

0.047