23948sdkhjf

Digitalisering har forandret Better Banners

| Medlemsnyhed | Indrykket af Erhvervshus Midtjylland

En henvendelse fra Erhvervshus Midtjylland fik for alvor Betters Banners på sporet af en ny digital forretningsmodel. Fremfor sælgere ansætter virksomheden nu projektledere.

Better Banners har udviklet en ny digital forretningsmodel. Virksomhedens 12 medarbejdere skræddersyr stribevis af digitale annoncer på bl.a. Instagram, Facebook og LinkedIn for kunderne, der tæller anerkendte brands som Audi og Aldi.

Siden virksomheden så dagens lys i 2015, har stifter og direktør Klaus Mogensen og hans medarbejdere knoklet for at fastslå positionen blandt de bedste til at designe bannerannoncer.

”Vi har arbejdet os opad i markedet til at have nogle af de største kunder i Danmark. Men jeg har gået og overvejet en ny forretningsmodel, og heldigvis tog Laila Mariann Hansen fra Erhvervshus Midtjylland fat i mig”, fortæller Klaus Mogensen.

Samarbejdsaftaler skulle sikre fast indtjening
Hun fortalte om muligheden for at søge tilskud fra SMV Digital, og Klaus Mogensen var straks interesseret. En ansøgning blev sendt afsted og godkendt i efteråret 2019.

”Det var perfekt, for så fik vi råd til at hyre en samarbejdspartner med forstand på abonnementsmodeller. Målet var at samarbejdsaftaler skulle sikre fast indtjening.

Fremfor stykpris på annoncer har vi nu aftaler, der strækker sig over et år til en fast pris om måneden”, siger Klaus Mogensen.

Alle kunder blev kontaktet og tilbudt en abonnementsordning. Halvdelen af omsætningen er nu samarbejdsaftaler, som sikrer fast indtjening hver måned.

”Med en fast pris på alle opgaver får vi fokus på indholdet, og hvordan vi kan lave det bedst muligt, i stedet for på prisen. Det giver fremdrift og udvikling til gavn for kunderne, samtidig med at vi forpligter os til at stå til rådighed for dem”, understreger Klaus Mogensen.

Ny forretningsmodel har reddet Better Banners gennem krisen
At Better Banners nåede at forhandle samarbejdsaftaler på plads med kunderne før Corona-krisen, har ifølge direktøren reddet Better Banners godt igennem krisen.

”Det har sikret os halvdelen af vores omsætning. Til trods for at vi har opbygget en ny afdeling med en anden type medarbejdere, lander vi på ca. samme indtjening i år som sidste år”, siger han.

At få tilskud gennem SMV Digital har været altafgørende for Better Banners.

”Med tilskud kunne vi tilknytte ekspertise og komme godt fra start med de rigtige løsninger. Og komme hurtigere i mål med noget, der virkelig har forandret virksomheden. Uden tilskud havde vi selv strikket noget sammen, for det havde været for stor en risiko at løbe selv”, siger Klaus Mogensen og tilføjer:

”Det er yderst vigtigt, at både regeringen og EU investerer i erhvervslivet, så vi tør tænke nyt og investere i fremtidens forretningsmodeller.

Erhvervshus Midtjylland hjælper dig i mål
Kan din virksomhed følge med den digitale udvikling? Har du ambitioner om at styrke din e-handel, eller står din virksomhed over for en digital transformation? Digital forretningsudvikling er afgørende for at gøre din virksomhed til en succes. Læs mere om, hvordan vi kan hjælpe

Medlemsnyhed

Indrykket af
Erhvervshus Midtjylland

Åbogade 15
8200 Aarhus N
Danmark
Erhvervshus Midtjylland

Billeder & videoer

Send til en kollega

0.11