23948sdkhjf

Bedre branding af Seamless Basic

| Medlemsnyhed | Indrykket af Erhvervshus Midtjylland

Iværksætter har fået halvdelen af udgiften til en branding og kommunikations-strategi dækket af Erhvervshus Midtjylland. Det har givet flere kunder og en bedre bundlinje.

Forventningerne til 2022 er store hos iværksætter Trine Weber Carlsen, som designer T-shirts, toppe og trusser i uld, silke og bomuld i hendes egen virksomhed Seamless Basic.

Efter mange år som produktionschef i forskellige modevirksomheder ønskede hun at skabe basistøj, som ikke går af mode. Tøjet fremstilles i få størrelser og bliver strikket i tuber, så det er sømløst, og spild af materiale mindskes.

Under Corona-pandemien besluttede iværksætteren at satse mere på sin egen webshop for at være mindre sårbar. Webshoppen, som var lavet af hende selv, da hun startede Seamless Basic i 2018, skulle opgraderes med professionel hjælp.

Proces har gavnet bundlinjen
En dialog med virksomhedskonsulent Peter Blauenfeldt fra Erhvervshus Midtjylland førte også til en branding og kommunikations-strategi.

”Jeg blev anbefalet at sætte fokus på min branding og kommunikation også, og heldigvis har jeg fået halvdelen af udgiften til det dækket af Erhvervshus Midtjylland. Det ville jeg ikke have haft råd til alene”, siger Trine Weber Carlsen.

Hun fik et tilbud på opgaven fra to private rådgivere og holdt møder med dem, før valget faldt på den ene.

Det har været en megafed proces og gavnet bundlinjen, men det har også været givende at komme ind til kernen af produktet og blive mere skarp på, hvad mit brand skal udstråle”, siger Trine Weber Carlsen.

Henvendelser fra Japan og Tyskland
Seamless Basic fremstår nu mere professionel og klar i markedet. F.eks. på Instagram, fremhæver hun. Det har ført til henvendelser fra Japan og Tyskland om forhandling af produkterne, og for få måneder siden tog Seamless Basic hul på det tyske marked.

”Seamless Basic har fået en rød tråd på sociale medier og i forhold til detailhandlen. Når jeg poster noget på f.eks. Instagram, kan jeg derfor være mere klar i spyttet”, understreger Trine Weber Carlsen.

Med flere kunder og en bedre bundlinje har hun ved indgangen til det nye år ansat den første medarbejder og er rykket fra Favrskov ind midt i Aarhus med et kombineret kontor og showroom.

Det er også slut med, at hun selv pakker ordrerne og sender afsted til kunderne. I stedet har hun valgt en ekstern løsning. Alt er gearet til mere vækst. Både i Danmark, Tyskland, Japan og Holland, hvor produkterne foreløbig fås.

Book uforpligtende sparring
Hvad enten du har brug for sparring om strategi, salg, markedsføring, kapital, eksport, grøn omstilling, digitalisering eller noget helt andet, er vi klar til at hjælpe. 

Det er både gratis og uvildigt - og koster kun din tid. 

Book et møde her

Medlemsnyhed

Indrykket af
Erhvervshus Midtjylland

Åbogade 15
8200 Aarhus N
Danmark
Erhvervshus Midtjylland

Send til en kollega

0.078