23948sdkhjf

Kundebesøg giver værdifuld feedback

| Medlemsnyhed | Indrykket af Altro Danmark

Siden 2008 har gulvproducenten Altro haft besøg af 1550 virksomheder fra hele verdenen. Gæsterne lærer om Altros produkter og brand. Omvendt lærer Altro også fra de besøgendes feedback

Altro arrangerer studiebesøg for arkitekter, entreprenører og gulvlæggere. Man kommer tæt på produkterne, ser hvordan de fremstilles, og hvordan de installeres.

VOC. Det hedder programmet for Altros studiebesøg. Forkortelsen står for ”Voice of the Customer”  (kundens stemme) og handler om, at få feedback fra kunder om Altros brand og produkter efter deres besøg på fabrikkerne og møder med de ansatte.

Studieturene eller fabriksbesøgene går både til Altros hovedsæde i Letchworth lidt uden for London og til Dessau i Tyskland.

Feedback giver Altro viden og kurs
Ron Austin arbejder til dagligt på Altros hovedkontor i England. Han er ansvarlig for programmet VOC.

”Når kunderne er på fabriksbesøg og ser hvordan vores produkter fremstilles, så kan vi på baggrund af deres tilbagemeldinger sikre, at vi går i den rigtige retning”.

Ron Austin fortsætter:

”Deres feedback gør det muligt for os at foretage ændringer og forbedringer af vores serviceniveauer -  alt dette er med til at skabe tillid og integrere kunderne i vores virksomhed og brand. Det er uvurderligt”.

Altros nordiske områdechef Michael Persson er enig.

”Vi ønsker, at vores kunder og samarbejdspartnere får en god förståelse af, hvem vi er. De får et billede af, hvordan vi arbejder, hvornår vi udvikler og producerer vores produkter. De har mulighed for at give  både ros og ris af vores produkter og tjenester”, siger den nordiske områdechef.

Han tilføjer, at Altro også ønsker, at kunderne selvfølgelig går hjem med mere viden, end de havde før deres besøg.

Faglig viden, men også hyggeligt samvær
Et typisk studiebesøg har lige dele af faglighed og hygge. Det faglige program omfatter information, uddannelse og produktionsbesøg. Hvor det sociale program byder på middag, sightseeingture og hyggeligt samvær.

”Vi får normalt meget positiv feedback. Både, at vi havde en socialt fornøjelig tur, og at den indeholdt en masse ting, som de ikke vidste før.  Vi hører også, at vi er meget interesserede i vores besøgendes meninger og spørger meget om deres behov og ikke så meget fokus på Altro”, siger Michael Persson, der selv står for og planlægger de fleste studiebesøg fra de nordiske lande.

Læs også: 3F tog håndværkerne på studietur til London

Skandinaverne er fagligt dygtige og sjove
Ron Austin tilføjer, at han altid er glad for at møde grupperne fra Skandinavien.

”Nordboerne er altid sjove, meget åbne og engagerede, aldrig bange for at stille spørgsmål, og de er meget glade for de praktiske sessioner, som vi afholder på vores træningsfaciliteter. Jeg er også imponeret over de nordiske installatørers faglige kompetencer.

Studieture fortsætter
Michael Persson fortæller, at studiebesøgene vil fortsætte, fordi de tilfører en utrolig værdi på mange måder. Corona nedlukningerne satte besøgene på en pause, men de er i fuld gang igen.

”Vi lærer af vores kunder, og vi får mulighed for at vise vores virksomhed, som vi er stolte af, frem”, siger Michael Persson

Medlemsnyhed

Indrykket af
Altro Danmark

c/o
Altro Nordic AB
Flintyxegatan 4
213 76 Malmö
Sverige
Altro Danmark

Send til en kollega

0.25