Det er især dansk gourmetost, det er lykkedes for Nordic Food Export at afsætte til amerikanerne. Selskabet har pt. fem-seks store kunder som f.eks. Murrays Cheese, The Worlds Best Cheese og Gourmet Food International. Nu kommer milionerne til at rulle ind og forventningen er 30 mio. i amerikansk omsætning inden for tre år.
"Jeg tror uden tvivl, at vores amerikanske salg vil stige drastisk. Selvom vi har brugt de første to år på at have en omsætning på samlet et par millioner, så tror jeg, at det regnskabsår, som begynder i maj, kommer til at give mellem 10 og 15 mio. kr. i omsætning bare i USA. Det er endda med et lille sortiment, men med den loyalitet, som vi har opbygget hos enkelte kunder, så tror jeg meget på det. Jeg er ikke i tvivl om, at vi inden for de næste to-tre år omsætter for over 30 mio. kr. i USA.", udtaler Thomas Høy sig i artikel i FødevareWatch dateret den 9. januar. Læs artiklen skrevet af journalist Thomas Mørch. Læs mere her