Her er det ikke madvarer, der stjæles - i stedet kæmper Basalt-forretning med tyveri af én bestemt inventar
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/74030466.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=1500&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=984&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=1&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=433&accessToken=3b3330fdb6b05d17ec6f11a1fa9232f7677c521308660bb8bd3151be470b35e1)
Siden Basalts åbning i Helsingør i oktober sidste år er der forsvundet 160 indkøbskurve fra forretningen.
Kunder tager simpelthen kurvene med sig hjem - og returnerer dem ikke efterfølgende.
Det skriver Helsingør Dagblad.
Her ligger de nuværende Basalt-butikker
- Kastrup
- Helsingør
- Aarhus
- Odense
- Hjørring
- Glostrup
- Næstved
- Fredericia (åbner 10. maj)
- Brønshøj (vender tilbage som Netto)
- Hellerup (vender tilbage som Netto)
- Silkeborg (lukker helt)
Kilde: Salling Group
Mediet har rettet henvendelse til Salling Group, der driver Basalt-kæden, og her kan man godt genkende problematikken.
- Indkøbskurve, der forsvinder, er en tilbagevendende udfordring for dagligvarebutikker, men vi har allerede bestilt nye kurve, som kommer i løbet af de næste dage, forklarer Jacob Krogsgaard Nielsen, der er pressechef i Salling Group.
Han tilføjer, at det måske har noget med, at "vores kurve i Basalt er sorte og uden logo, og måske er det derfor, at de er i ekstra høj kurs".
Salling Group oplyser dog, at der er nye forsyninger af indkøbskurve på vej.